هدف از استیضاح وزیر آموزش و پرورش چیست؟

استیضاح احتمالی رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش توسط نمایندگان مجلس معلوم نیست بتواند برای حل مشکلات این وزارتخانه راهکار مناسبی باشد.

وزارت آموزش و پرورش یکی از پرحاشیه‌ترین وزارتخانه‌های دولت سیزدهم است که حتی با تغییر وزیر هم نتوانسته به آرامش برسد البته در سال‌های اخیر تغییر وزیر آموزش و پرورش یکی از دلایل اصلی نبود ثبات در این وزارتخانه است چراکه از سال ۱۳۸۴ تا کنون ۱۵ وزیر و سرپرست در این وزارتخانه تغییر کرده‌اند.

این تغییرات زیاد در وزارت آموزش و پرورش باعث شده تا عمر مدیریتی در این وزارتخانه به کمتر از دو سال برسد که این امر باعث انباشت بسیاری از مشکلات و آوار شدن آن‌ها بر سر وزیر بعدی شده است.

انتقاد رهبر انقلاب از تغییرات زیاد در وزارت آموزش و پرورش

نبود ثبات در وزارت آموزش و پرورش باعث انتقاد رهبر انقلاب شده است. ایشان در دیدار با معلمان در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ با اشاره به اتفاق‌نظر بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان بر محور بودن مدرسه برای گره‌گشایی از مشکلات کشور، فرمودند: همان‌گونه که این متخصصان می‌گویند، اگر در ۲۰ سال قبل به موضوع مدرسه رسیدگی کرده بودیم امروز بسیاری از مشکلات وجود نداشت؛ بنابراین چاره کار در برنامه‌ریزی صحیح و همت جدی برای اصلاح مدرسه است و همه مسئولان، تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران و آحاد مردم باید اهمیت حیاتی دستگاه آموزش و پرورش را درک کنند.

رهبر انقلاب

رهبر انقلاب با انتقاد از بی‌ثباتی در مدیریت آموزش و پرورش گفتند: دستگاه به این عظمت با تغییر مداوم وزیر، ضربه می‌خورد؛ به‌خصوص اینکه تغییر وزیر گاهی تغییر معاونان، مدیران میانی و حتی مدیران مدارس را هم درپی می‌آورد.

با اینکه اجرای رتبه‌بندی معلمان توانست رضایت ضمنی معلمان را جلب کند، اما بحث کمبود، بلاتکلیفی امور استخدامی و معیشت معلمان ازجمله مسائلی است که نمی‌گذارد وزیر این وزارتخانه روی آرامش را ببیند.

وضعیت نامشخص استیضاح در مجلس

مجلس شورای اسلامی در ۳۰ مهر یعنی در زمانی که به‌دلیل بررسی برنامه هفتم طبق قانون اجازه پرداختن به موضوعی دیگر در صحن علنی را نداشت یک جلسه غیرعلنی با رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش برگزار کرد که مجتبی یوسفی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: در این جلسه غیرعلنی پرداخت نشدن مطالبات معلمان و تعیین تکلیف نشدن کسانی که سال‌ها کار کردند و الان بلاتکلیف هستند، مورد بررسی قرار گرفت.

مجتبی یوسفی

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس تصریح کرد: در جلسه غیرعلنی مجلس بحث‌هایی درخصوص تعیین تکلیف معلمین فعلی، پرداخت مطالبات بازنشستگان و همچنین تثبیت به‌کارگیری مجدد و پرداخت بدهی معلمان غیررسمی با انواع قرارداد نهضتی، حق‌التدریسی، حق‌التحریری و... انجام شد.

وی ادامه داد: هر کسی که به نوعی با آموزش و پرورش کار می‌کند و به هر دلیلی بدهی‌های انباشت دارد باید در بلندمدت تعیین تکلیف شود و بحث رسمی شدن آن‌ها انجام شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: به‌دلیل مسائل مالی، مشکلاتی به‌وجود آمده است که با توضیحاتی که رئیس مجلس، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در حضور رئیس برنامه و بودجه دادند، بنا شد که این موارد سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

۱۵ روز بعد از این جلسه غیرعلنی، در ۱۵ آبان احمد نادری، عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شده است، اما مجتبی یوسفی دیگر عضو هیئت‌ رئیسه منکر اعلام وصول آن شده است.

در هر صورت رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در خرداد امسال از مجلس رای اعتماد گرفته است و در این مدت کم نمی‎تواند این وزارتخانه عریض و طویل را سروسامان بدهد گرچه حقوق‌های پایین و معیشت سخت معلمان، کمبود معلم و خالی ماندن کلاس‌ها به‌دلیل نبود معلم مسائلی نیست که بتوان از آن به سادگی عبور کرد.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش قابل قبول نیست

علیرضا پاک‌فطرت، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش اصلا منطقی نیست. وزیر شش ماه است بر سرکار آمده و در حال سروسامان دادن به وزارتخانه‌ای است که مدتی وزیر نداشته و مدت زیادی هم با سرپرست اداره شده، اما حدود پنجاه هزار نفر را در این مدت استخدام کرده است لذا این استیضاح قابل قبول نیست و باید اجازه داد که وزیر بتواند تصمیمش را بگیرد و رضایتمندی ایجاد کند و کیفیت آموزشی و تعلیم و تربیت را بهبود ببخشد.

علیرضا پاک فطرت

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس بیان کرد: من در تعجب هستم که ما این همه وزارتخانه داریم و بعضی از این وزارتخانه‌ها از نظر من بود و نبودشان خیلی فرقی ندارد مثل وزارت ارشاد که الان مسائل فرهنگی جامعه را داریم در کوچه و بازار می‌بینیم، اما کسی سراغ این وزارتخانه نمی‌رود، اما وزارت آموزش و پرورش که ۱۶ میلیون دانش‌آموز دارد و یک میلیون کارمند، معلم و حقوق‌بگیر دارد و به تعلیم و تربیت فرزندان این مملکت می‌پردازد هر سال باید وزیر عوض کند البته این ضعف از مجلس هم هست و یکی از ضعف‌ها این است که شاید مجلسی‌ها دارند دخالت می‌کنند و در مسائلی توقعاتی دارند که وزیر نمی‌تواند آن را برآورده کند.

وی ادامه داد: باید به وزیر زمان داد و کمکش کرد، چون وزارت آموزش و پرورش وزارتخانه اول کشور است.

پاک‌فطرت اظهار کرد: گفتن استیضاح در مدیران وزارت آموزش و پرورش یک مقدار تزلزل ایجاد می‌کند لذا گفتن آن هم غلط است چه اینکه بخواهی آن را امضا و استیضاح را اعلام وصول کرد. مطمئن باشید استیضاح رای نمی‌آورد، اما من از این ناراحتم که چرا باید وقت وزیر را بگیریم و بخواهیم در مدیران ارشد این وزارتخانه ناامیدی به‌وجود بیاوریم و نتوانند برنامه‌هایشان را با سرعت به پیش ببرند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: مگر وزیر آموزش و پرورش چه کرده که مجلس تمام برنامه‌های خود مثل بررسی برنامه هفتم، بررسی بودجه ۱۴۰۳ و مشکلات کشور را کنار بگذارد و استیضاح وزیری را کلید بزند که خیلی توجیهی ندارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش را در دو دهه گذشته درگیر مسائل سیاسی کردند، اما این وزارتخانه نباید وارد مسائل سیاسی شود و وزیر آن هم باید حرفه‌ای، قوی و خارج از دسته‌بندی‌های سیاسی باشد، چون به کل مملکت مربوط است و نباید توجهی به افرادی مثل من داشته باشد که بخواهد به صحبت من یک تصمیمی برای یک مدیری در یک شهرستان بگیرد.

نمایندگان خواهان استیضاح وزیر آموزش و پرورش باید به این نکته توجه داشته باشند اگر برکناری وزیر راهکار مناسبی برای حل مشکلات این وزارتخانه بود باید در این سال‌ها تمام مشکلات آن حل شده بود نه اینکه مشکلات انباشت شده سال‌های قبل، حل نشده باقی مانده و حالا با استیضاح وزیر مشکلات جدیدتری هم به آن اضافه شود.

گزارش: محمد امیرحسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۴:۰۴ ۱۷ دی ۱۴۰۲
به راستی بعضی از این ارگانها وزیر وبودجه دارند آن هم بودجهای بسیار بزرگ چه کاری انجام میدهند مثل وزیر کار واشتغال،کدام کار کدام اشتغال اصلآ این اداره هم بسرش زیاده تا برسد به وزارت،خانه داشته باشد یا همین وزیر فرهنگ کدام فرهنگ چه کار میکند این وزیر فرهنگ ،یکی مثل حداد نا عادل اینه همه بودجه خرج چه لغاتی کرده مگر اسم گذاشتن بودجه وهزینه میخواهد درستاورد،حداد ناعادل را کدامیک از مسئولین جرآت دارید برخ مجلس یا دولت بکشند چرا همگی از بهر کشور ومردم بیگانه وترسو شده اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
جبران کمبود معلم در مدارس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
من کارمند اداره محیط زیست هستم با فوق لیسانس و ۷ سال سابقه کار دریافتیم ۹ تومنه تازه ۸صبح تا ۱۷ باید سر کار باشم بعدشم کارش خیلی سخت و طاقت فرساس و هیچ گونه سختی کار تعلق نمیگیره اسمش محیط زیسته هرکی ببینه میگه راحته اما در مراکز دفع پسماند تصفیه خانه های فاضلاب و آب و نواحی خارج از شهر جهت بررسی حیات وحش سرچشمه رودها حضور داریم اصلا چیزی به اسم میز و صندلی معنی نداره و عملا چون این مراکز دور از شهرها هستن باید زودتر از ساعت شروع به کار در این مراکز بود و از اونور دیرتر هم به خونه میرسیم و هیچ گونه اضافه کار یا سختی کاری تعلق نمیگیره من حاضرم با یه آموزگار یا دبیر اول متوسطه شغلم رو عوض کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
شما از وضعیت کاری معلم بی خبری اولا معلم شدن ومعلم ماندن کار خیلی سختی هست ثانیا یک معلم باید گاهی صدها کیلومتردوراز محل زندگی کاریا رفت آمد کند وتمام این کارها باهزینه معلم صورت می گیرد مبلغی بابت این کارها برای معلم واریز نمی شود درحالیکه شما کارهای خودرا با خودرو دولتی انجام می دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
باید فرصت داد و نباید اسیر جوسازی ها شد برای اینکه حالا خواسته جزئی و خودخواهانه چند تا نماینده را برآورده نکرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
سلام.واقعا حقوق هشت میلیون تومان برای معلمین لیسانس و فوق لیسانس دور از عدالت اسلامی هست،از رئیس مجلس و وزیر میخواهیم تا رتبه بندی را حذف و بجاش یکسان سازی حقوق را اجرایی کند،چرا برای سایر کارمندان به عنوان مثال در اداره برق بدو ورود بیست میلیون حقوق تعیین می کنید و برای معلمین پیمانی و رسمی،فقط هشت میلیون تومن،به بهانه غیر مولد بودن آموزش پرورش،مگر سایر کارمندان در کجا خواندن و نوشتن و محاسبات رو یاد گرفتند جز آموزش پرورش.از باشگاه خبرنگاران انتظار پیگیری داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
بازنشسته ها ده میلیون می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
چرا توهم میزنید ؟؟؟ بنده مدیر منابع انسانی یه سازمان دولتی هستم که خیلی طیف وسیعی از سازمانهای دیگه رو دربر میگیره تمامی کارمندان دولت چه با لیسانس چه فوق لیسانس حتی دکترا حقوق شروع به کارشون پایه حقوق وزارت کار هستش که با افزایش سابقه و تجربه افراد و مسولیتهای مدیریتی یه مقداری بالا میره اما هیچ اداره ای حتی وزارت بهداشت هم در ورود به کار به هیچکی این حقوق های توهمی رو نمیده تازه حتما باید 44 ساعت در هفته رو پر کنه لطفا دست از شانتاژ بردارین اگه حقوق کارمندی دولت در اموزش پرورش کمه و مناسب نیست پس چرا این همه در آزمونهای استخدامیش شرکت میکنن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس چرا رتبه های بالای کنکور سراسری هم دانشگاه فرهنگیان رو اولویت خودشون قرار میدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هرکی ناراحته و فکر میکنه جای دیگه حقوق و مزایای بهتری میتونه بگیره بهتره استعفا بده تا جا برای چارتا جویای شغل باز بشه
Iran (Islamic Republic of)
یک دبیر
۱۵:۵۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
به نظرم وزیر فعال و پر کاریه. ترک فعل وزرای قبلی روی دوش ایشون افتاده. چندین سال معلم استخدام نکردن حالا ایشون باید در پنج ماه همه مشکلات نظام آموزشی رو حل کنه.
مجلس داره تقریبا هر سال وزیر آموزش و پرورش رو تغییر میده.
وزیر اصلا فرصت نمی کنه برنامه ریزی و اجرا کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
پول گرفتن زوری مدارس از خانوادها.
این یه توهین به کسانی است که دنبال درس هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
ندادن حق التدریس فرهنگیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
نمایندگان که از خودشان اختیاری ندارند به دهان این یکی وآن یگی نگاه می کنند چنین مجلس و نمایندگانی هیچ ارزشی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
طرح مضحک رتبه بندی هم برای اموزش و پرورش هزینه ایجاد کرده هم ظلم به دانش اموزه و هم معلمی که بازنشسته شده/ اخه فلان مدرک و فلان مدال ورزشی چطور روی بهبود کیفیت اموزش تاثیر داره اگه کسی خودش را با استاد دانشگاه مقایسه میکنه بره استاد بشه برای چی معلم شده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
طرح هادی یک روستای زیر هزار نفر از تدوین تا تصویب و اجرا بسش از یک سال زمان می برد، وزیر آموزش و پرورش با چند میلیون معلم و دانش آموز در چند ماه چه شاهکاری باید می کرد که نکرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
حقوق بازنشستگان الان داره یه ساله اضافه می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
این چه وزیریه
دو ماهه مدارس باز شده هنوز خیلیا بدون معلم موندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
۱۸ سال و ۱۶ وزیر شده مثه پادشاهان آخر ساسانی که هر ۳ ماه یه نفر حکومت میکرد ۱۶ میلیون دانش آموز و ۱ میلیون معلم چه خبره اخههههه همیشه هم میگن‌ کمبود معلم داریم
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
چی شد که تا دیروز از این آقا تعریف و تمجید میکردید و با هوش و درایت هاش می گفتید از آن موقع که بر پست وزارت آموزش و پروش نشسته کلا همه چیز رو بهم ریخته الان دختر من در مدرسه دو ماه می گذرد فعلا معلم درستی برای درس دادن درس های مهم مثل عربی ریاضی و ادبیات فارسی و زبان انگلیسی ندارند اون مدرسه هم شاهد هست که اینقدر تعریفش میکردید و با چه منت و چه سختی هایی دخترم وارد این مدرسه شاهد شد با مدرسه عادی فرقی ندارد الان این آقا با مشاورانش چی کار دارند می کنند. راستی به واسطه ایشان یکی از برادراش پست یکی از معاونت های جمعیت هلال احمر را اشغال کرده اونجا هم برادرش مثل خودش داره گیج میزنه.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
اگر در هر کاری، افراد خبره اون کار و دلسوز رو بیاریم مشکلاتمون حل می شه.
کار جهادی می تونه مساله ها رو حل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
از معلمان امروزی ک کار میکنن یک حرفه فنی آموزش داده بشه و باید غیر معلمی در یک حرفه فعالیت داشته باشن
آموزش دادن یک کتاب کار راحتی هرکس میتونه ب من هر کتاب ۱۲ سال آموزشی، بدین میتونم برم سر کلاس ب خورد دانش اموزان فرو کنم این شد معلمی؟؟؟ این چ مدلشه؟؟ برای این افزایش حقوق سالانه میخوایین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۱۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
این بنده خدا اصلاً اِشِل این پُست رو نداره
ضمن اینکه این کاره هم به نظر نمی‌رسه؛ مثل خیلی دیگه از دوستان حاضر در هیأت دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
استخدام فقط و فقط باید از طریق دانشگاه فرهنگیان اونم بصورت پیمانی باشه اگه در عرض ۵ سال معلوم شد کارایی دارن بازم ۵ سال تمدید بشن یه مشت بیسواد سهمیه ای با معدل ده رشته انسانی که جمع دو تا عدد و املای صحیح کلمات هم بلد نیستن از پیام نور و علمی کاربردی و آزاد و بین المللی و سما و شبانه و دولتی سطح پایین آوردین که‌ چی بشه؟ دانش آموزای دهه ۸۰ رو نگاه کنید؟ نه سواد دارن نه فرهنگ نه شعور اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۲:۱۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
ب خدا این معلمان چندین نسل مون و راکد گذاشتن تو جامعه و بدبختمون کردن من دهه شصتی فقط بین اون همه معلم کسی یاد م نیس که در زمینه شغل مارو فعال کرده باشه فقط فقط افراد عاشق تدریس از همه رده های شغلی و رشته باید دوره ی معلم بشن بدون چشمداشت ب افزایش حقوق سالانه یک دانش آموز حق داره معلم تحصیل کرده مخترع و تو کلاس داشته باشه تا ذوق اختراع ش بالا بره یک دانش آموز حق داره تحصیل کرده کارخانه دار به عنوان معلم تو کلاس داشته باشه تا ذوق تولید و کارخانه داری ش شکوفا بشه یک دانش آموز حق داده یک تحصیل کرده بازاری و به عنوان معلم تو کلاس داشته باشه تا ذوق اقتصاد و بازارش شکوفا بشه این معلمان در و پیتی حال آدم و بهم میزنن اصلا هیچ توجهی به علایق دانش آموز ندارند و تلاششون اینه فقط دانش آموزان و بزور وارد کلاس کنکور و دانشگاه کنن
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۲:۱۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
ب خدا این معلمان چندین نسل مون و راکد گذاشتن تو جامعه و بدبختمون کردن من دهه شصتی فقط بین اون همه معلم کسی یادم نیس که در زمینه شغل مارو فعال کرده باشه فقط فقط افراد عاشق تدریس از همه رده های شغلی و رشته باید دوره ی معلم بشن بدون چشمداشت ب افزایش حقوق سالانه یک دانش آموز حق داره معلم تحصیل کرده مخترع و تو کلاس داشته باشه تا ذوق اختراع ش بالا بره یک دانش آموز حق داره تحصیل کرده کارخانه دار به عنوان معلم تو کلاس داشته باشه تا ذوق تولید و کارخانه داری ش شکوفا بشه یک دانش آموز حق داده یک تحصیل کرده بازاری و به عنوان معلم تو کلاس داشته باشه تا ذوق اقتصاد و بازارش شکوفا بشه این معلمان در و پیتی حال آدم و بهم میزنن اصلا هیچ توجهی به علایق دانش آموز ندارند و تلاششون اینه فقط دانش اموزان و بزور وارد کلاس کنکور و دانشگاه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
دولت نمی خواهد آموزش و پرورش سامان یابد چون باید سر کیسه را شل کند.دلیل آن هم عدم انتخاب آقای حاج بابایی است که همه معلمان قبولش دارند ولی دولت میداند بودجه بیشتری خواهد خواست‌ و بله قربان گو نیست.
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۲:۰۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
یک وزیر میخواد خوب کار کنه استیضاح میکنن آخه تو کدوم مملکت چون یک فرد چند ساعتی هر روز تدریس کرده باید معلم بشه؟؟ چرا معلم ایرانی که فقط همه چی رو فقط تئوری ب دانش آموز یاد میده باید هر ماه مدعی افزایش حقوق باشه؟؟ معلمی تو ایران راحت ترین شغل هس ک ۳ ماه تابستون راحت تو خونه لم میدن و ۹ ماه سال هم فقط انرژی و استعداد دانش آموزان و هدر میدن و بعد ۱۲ سال تحصیل بیچاره دانش آموز بدون حرفه ی درب در کلاسها کنکور میشن تا تو رشته ی ک والدین شون اجبار میکنن قبول شن آخرش بشن پزشک قاتل پزشک دلار پرست سکه پرست آخرش بشن مهندس بی وجدان و.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
یک مقدار توقع معلمین عزیز بیاد پایین اینقدر نیاز نیست دولت ها خودشونو گرفتار تغییر وزیر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
شبکه ی پرورش باید ایجاد شود و فعالیت های مدارس را به جامعه نشان دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
اول اگه حوزه فارغ‌التحصیلان خودش را هی میچپونه توی آموزش وپرورش، این یه خیانت بزرگه. دوم اینکه مشکل نیرو مربوط به8سال گذشته هست ربطی به این آقا نداره با این حال برای جذب نیرو تلاش زیادی کردند. سوم اینکه مقصر دانستن وزیر تنها به نوعی سرپوش گذاشتن به بی کفایتی دیگر مسوولان هست. و چهارم هم اینکه معلمان بد اقبال ترین کارمندان دولت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
ارزیابی بعد از یک یا دوسال معنا دارد نه در چند ماه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
درست است. برای بررسی عملکرد باید اجازه داد فرصت تدوین و اجرای برنامه ها فراهم شود. این بنده خدا یک سال هم نیست که وزیر شده! اما انگار برخی نمایندگان با استیضاح وزرا در آستانه انتخابات به دنبال جلب توجه و نمایش فعالیت در مجلس هستند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
یادت رفته می گفت خودرو خوب می خواهی باید پول بیشتری بدهی آموزش را با خودرومقایسه می کرد هنوز رتبه بندی بازنشستگان را انجام نداده درحالیکه قبل از وزارت زیاد روی آن تأکید می کردپاداش بازنشستگان دوسال است پرداخت نشده وهزاران مشکل دیگر درست کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
معلمی عشق است.
به خاطر پول معلم شدن اشتباه نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
حقوق یک بازنشسته آموزش و پرورش یک فرهنگی نباید کمتر از بقیه باشه چرا باید تفاوت سطح حقوق باشه یک فرهنگی هم زن وبچه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
یاشا
موافقم
از همه رده شغلی حتی کارگری در همه رشته ها افراد تحصیل کرده هس و میتونن در چند ساعت از روز فقط بخاطر عشق ب معلم بدون حقوق ، تدریس کنن
و با این روش دانش اموزان در همه مشاغل فعال میشن
معلمان امروزی فقط سرکوب کننده مشاغل فنی وحرفه ی در جامعه هستن و فقط مایلند کلاسهای کنکور و پر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
چون وزیر به حرف نماینده عمل نکرده یا نمی کنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
این آقا باید چوپان میشد تا وزیر، البته بعدی هم میدونم از عهده اون کار هم بربیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
بسیاری از پیامبران چوپانی کرده اند.
جنابعالی چه کار مفیدی برای جامعه انجام داده ای؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
رهبر انقلاب با انتقاد از بی‌ثباتی در مدیریت آموزش و پرورش فرمودند: دستگاه به این عظمت با تغییر مداوم وزیر، ضربه می‌خورد؛ به‌خصوص اینکه تغییر وزیر گاهی تغییر معاونان، مدیران میانی و حتی مدیران مدارس را هم درپی می‌آورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
وزارتخانه آموزش و پرورش ، وزارتخانه اول کشور هست؟ از چه لحاظ؟ از لحاظ عدم توجه بهش؟ از لحاظ حقوق پایین کارمندانش؟ عدم تخیصص بوجه کافی؟...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
بله به جاش تا بخواهی هزینه درمان و دارو زیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
خانه از پای بست ویران است
وقتی مملکت در تحریم بود
پول نداشت و دزدی و رانت هم بود
آخرش همین خواهد شد
همه جای مملکت کارش می لنگد
آموزش پرورش که جای خود دارد بعد از بازنشستگان
بدبختی و ندادن بودجه به این سازمان باعث این
همه مشکلات خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
عرض سلام و احترام به مردم فهیم ایران
عرض سلام به رهبر عزیزم
مطمئن هستم این متن به سمع و نظر رهبر معظمم خواهد رسید.
آموزش و پرورش رها شده است و پوسته ای توخالی می باشد
این یک واقعیت است.
معلمان بی انگیزه هستند ،معلمان از تبعیض ناراحت هستند،معلمان نسبت به آموزش و تربیت دانش آموزان بی خیال هستند.
ولی هستند نیروهایی که با دل و جان دارند کار آموزشی و تربیتی می کنند. روز به روز این تعداد نیرو رو به افول است.
باید مشکلات آموزش و پرورش را از نگاه آموزگاران و معلمان و دبیران و مدیران دید و حل کرد نه از دید رئیسان آموزش و پرورش و مدیران کل و وزیران و ستادهای آموزش و پرورش این ها خبر از ما ندارند که نوک پیکان هستیم ما می دانیم چه خبر است.
اکثر معلمان یا شغل دوم دارند یا به دنبال شغل دوم هستند
این خبر خوبی نیست.
مدتهاست که جذب و بکارگیری معلمان آبکی شده نه تخصص دارند نه شایستگی دارند و نه ...که باید جذب فقط و فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد.
چرا اوضاع اجتماعی جامعه ی ما خوب نیست جوابش روشن است چون آموزش و پرورش ما ضعیف عمل کرده است
دردهای آموزش و پرورش زیاد هستند و درمان ها هم وجود دارند ولی دلسوزی نمی بینیم اگه هست دست و پاهایش بسته هستند.
باید کسی مثل پدر شهید عجمیان سنت شکنی کند و واقعیت ها را بدون لکنت زبان بیان کند
به امید آن روز
از طرف معلمی خاک خورده و رنگ و رو رفته و چروکیده در آموزش و پرورش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
نابودی یک جامعه یعنی زیر سوال رفتن وزیر آموزش و پرورش اون کشور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
مجلس انقلابی دنا پلاسی وکافی شاپی سلف سرویس که زیر گوش سرباز بزنن و شاسی بلند رانتی بگیرن افشا کننده رو توببخ و میکروفنش رو قطع کنن انگیره شون چیه؟یکی میره یکی مثل همین میاد مهم باج دادن وزیره و افر دادن به اقایان کارایی سیخی چند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
حکومت اسلامی با آموزش و پرورش دشمنی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
خود نمایندگان باید استیضاح بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
فقط اونجا که اون نماینده مجلس میگه نمایندگان مجلس میخوان تو کار وزیر دخالت کنند تا وزیر برای یک مدیر در یک شهرستان کاری بکنه. بعد همینها میخوان وزیر رو استیضاح کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
ایشان و معاونینشان بدون هیچ علتی چند ده هزار پشت کنکوری را حذف نمودند و به صلاح خودشان نحوه پذیرش دانشگاه را به جای صلاحیت علمی به تعداد دفعات شرکت در یک امتحان تغییر دادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
وزیر تو شش ماه چکار میتونه بکنه باید بهش زمان داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
دیگه بیشتر از این چیزی از اموزش و پرورش نمیمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
استیضاح باید بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
میگن آتش هرچی سر راهش باشه میخوره وقتی چیزی نبود خودش رو میخوره حالا شده داستان این خالص سازان.
Iran (Islamic Republic of)
محمد طاهر
۰۹:۳۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
مطمن باشید وزیر کنونی آموزش و پرورش یکی از بهترین‌ها در این ۴۵ سال بعد از انقلاب است و چون سد راه برخی از نفوذی هایی استکبار بر بدنه آ. پ شده است موجب بهانه جویی و ناخرسندی آنها شده است ، اگر هرکس دلش برای نسل آینده این کشور میسوزد باید از این وزیر متعهد و کار بلد حمایت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
خدا داند اگه واقعا خوبه وچون جلو خیلی ها ایستاده جلوش گرفتند خدا خودش پشت وپناهش باشه اما اگر درمدیریت درست عمل نکرد وصادق نبود باز هم خدا جای حق نشسته بهتره استعفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
وزیری که مشکلات معلمان را نمیداند باید استیضاح شود معوقات معلمان از پارسال هنوز پرداخت نشده، از رهبر بعید است از وزیرهای بی کفایت دفاع کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
آموزش پرورش وزارتخانه رها شده است واصلا اهمیتی نداردکمترین بودجه را دریافت می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
خدا خیرتون بده دو ده دولتها بی مو اومدن ورفتن به فکر جذب و تحصیل نیروی متخصص نبودن تو این چند ماه که وزیر عوض و بدل کردن فایده ای ندارد .. آیا وزیر عوض بشه معنی سبز میشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
راه حل مشکلات آموزش پرورش

اخراج معلمان دینی قرآن عربی مشاور .پرورشی و سپردنشون بصورت رایگان به مساجد

بجای اینا هم دبیر و معلم ابتدایی استخدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
اوضاع بچه ها را ببینید کاری ندارم به جذب معلم ولی وقتی قانون در مدرسه ضعیف ومعلم ومدیر حمایتی در مقابل بی قانونی ندارند یا در برخی مدارس نمره ها از افت یک دانش آموزان خبر میده با نمره بالا ی چی میشه گفت
Iran (Islamic Republic of)
جان به لب
۰۹:۰۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
یه کم تفکر کنیم می‌بینیم مشکل از فرد نیست،مشکل از سیاست گذاری در این نهاد است ،یعنی بین این چند وزیر یه آدم با کیفیت نبوده که ما داریم از همه اینها ایراد میگیریم،برای آموزش و پرورش باید هزینه کرد،تا وقتی آقایون به این نهاد به چشم سربار و مصرف کننده‌ نگاه می‌کنند،پرفسور بارتازال هم بیاد پای کار،هیچ توفیقی نخواهد داشت.نه خودتون رو گول بزنید،نه وقت مردم رو بگیرید.در آخر پول رتبه بندی رو زودتر بریزید به حساب آموزش و پرورش. ما منتظریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
پس معلوم شد مشکل کجاس.مفت خور بی مصرف نشستی خونه و لنگتو بالا دادی تا دولت جیبتو پر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
الگوی جامعه باید پول رتبه بندی باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
جان به لب
۱۲:۳۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
اگر حقوق ۱۱۳ تومانی و سرو کله زدن با فرزند بی ادب تو که تربیت رو از خانواده گرفته مفت خوریه،باشه ما مفت خوریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
واقعا جای تاسف که بیشتر بچه‌ها رفتارهای نامناسب دارند
آخرین اخبار