اسلامی مطرح کرد؛

تولید ۲۰ هزار مگاوات برق با کمک فناوری هسته‌ای در کشور

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: تولید ۲۰ هزار مگاوات برق در سبد تولید انرژی کشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود با کمک فناوری هسته‌ای در کشور آغاز شده است.

محمد اسلامی روز پنجشنبه و در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین سامانه پرتودهی شتابدهنده الکترونیکی CELV-۸ مجتمع صنعتی پرتودهی پارک علم و فناوری قزوین در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در برخی از سایت ها این فعالیت آغاز شده و چند شرکت و واحد تولیدی نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.

وی با بیان اینکه در بعضی از مکان‌ها، اراضی مورد نیاز هم در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، یادآور شد: در پنج نقطه ساحلی کشور جانمایی‌ها برای تولید برق با کمک فناوری هسته ای صورت گرفته و روند کار نیز از سرعت بسیار بالایی برخوردار است.

اسلامی با بیان اینکه تولید برق با کمک فناوری هسته‌ای در همه جا به یک رقابت بزرگ تبدیل شده، تاکید کرد: خوشبختانه واحدهای ۲ و سه بوشهر از سرعت بالایی برخوردار می باشد و واحد شمار یک نیروگاه هم زیر بار قرار دارد و در حال تولید انرژی برق است.

این مسوول در ادامه به مزایای مرکز پرتو فرآیند نوین در استان قزوین اشاره کرد و گفت:‌ در صنعت برق، کابلی که پرتو دهی شود از امنیت و ایمنی بالا و دوام بیشتری برخوردار خواهد بود و در عین حال نیز از این فناوری در صنعت هوا فضا نیز استفاده می‌شود، به تازگی دانشمندان به کمک پرتو دهی به تایرها علاوه بر سبک کردن و دوام بیشتر به صرفه جویی در مصرف سوخت آن نیز پی برده اند.

اسلامی خاطرنشان کرد: مرکز پرتو فرآیند نوین باید در مرحله بعدی آزمایشگاه های خود را تجهیز کند و با توجه به اینکه در دانشگاه قزوین رشته تحصیلی مرتبط با فناوری هسته‌ای وجود دارد، برای دانشجویانی که در این دانشگاه ها تحصیل می کنند فرصت مغتمنی خواهد بود.

برچسب ها: انرژی اتمی ، چشمه نور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۲:۲۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
درود بر کارکنان زحمتکش انرژی هسته ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۸ آبان ۱۴۰۲
هر مگا وات چند میلیارد دلار برامون میفته؟
آخرین اخبار