وزیر ارتباطات در ساوه:

۲۰ درصد انتخابات امسال به صورت الکترونیکی انجام می شود

زارع پور گفت:۲۰ درصد انتخابات امسال به شکل الکترونیک برگزار خواهد شد.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر امروز به استان مرکزی در مراسم افتتاح فیبر نوری و تست سرعت FTTH در ساوه گفت: پوشش شبکه فیبر نوری هم اکنون در کشور ۴ میلیون خانوار است که تا پایان سال به ۸ ملیون خانوار خواهد رسید.

زارع پور افزود: با استفاده از امکانات فراهم شده، سرویس فیبر نوری سرعت اینترنت تا ۱۰۰۰ مگابیت در ثانیه افزایش خواهد یافت و تا ۸۰ برابر سرعت ارتباطات ثابت در کشور است و تا پایان دولت استفاده از این فناوری را برای همه‌ی شهر‌های کشور فراهم خواهد شد.

وی اظهار کرد: در قانون هفتم توسعه کشور نیز دولت مکلف است با همین فناوری همه‌ی ساختمان‌ها به شبکه فیبر نوری متصل شوند و این توسعه به عنوان زیر ساخت کشور در نیم قرن آینده تلقی می‌شود 

 وزیر ارتباطات در خصوص توسعه شبکه‌های ارتباطی در روستا‌ها و تحول در حوزه‌های مختلف زندگی روستایی نیز گفت: هم اکنون ۹۴ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در کشور از طریق اینترنت پرسرعت به شبکه متصل هستند که این عدد در ابتدای دولت حدود ۸۰ درصد بود.

او ادامه داد: در دوسال گذشته بیش از ۵ هزارو۴۰۰ روستا نیز به شبکه متصل شدند و در استان مرکزی نیز ۱۶۰ روستا متصل شدند که روستا‌های باقی مانده‌ی استان نیز تا پایان سال متصل خواهند شد و که تاپایان سال همه‌ی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از نعمت اینترنت پرسرعت برخوردار خواهیم کرد.

زارع پور در خصوص زیرساخت های انتخابات هم گفت: براساس قانون جدید انتخابات وزیر ارتباطات برای اولین بار به عنوان عضو ستاد اجرایی وزارت کشور شده و وظیفه ی تضمین ارتباطات پایدار و با کیفیت را در ایام انتخابات داریم و قرارست در این دوره احراز هویت افراد به صورت برخط در همه ی حوزه های انتخابیه انجام خواهد شد

او اضافه کرد: براساس قانون باید امسال ۲۰ درصد انتخابات به صورت الکترونیکی انجام شود و بر همین اساس نقش زیر ساخت ارتباطی بسیار مهم است و با تدابیر ویژه، امیدواریم زمینه های مشارکت و حضور حداکثری مردم را با ارائه ی خدمات باکیفیت ایجاد نماییم.

 با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد  فاز اول پروژه ی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در کشور از شهر ساوه بهره برداری قرار گرفت که با راه اندازی این خدمت، ۶۷ هزار خانوار شهرساوه تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

شبکه  فیبر نوری پرسرعت و تست Ftth منازل و کسب و کارهای شهر ساوه به طول ۱۲۰ کیلومتر با سرعتی در حدود ۱۰۰۰ مگابیتبر ثانیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.