معاون دادستان اردبیل:

بازرسی ایمنی ۲۵۰ مدرسه اردبیل انجام شد

معاون حقوق عامه دادستان اردبیل گفت: وضعیت ایمنی ۲۵۰ مدرسه و مرکز آموزشی اردبیل توسط واحد حقوق عامه دادستانی اردبیل انجام شد.

اکبر مرادی با اشاره به ضرورت صیانت از حقوق عامه در ارتباط با ایمنی اماکن عمومی اظهار کرد: به لحاظ ضرورت رعایت استاندارد‌های ایمنی در اماکن عمومی به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار و با عنایت به مأموریت محوله به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل مبنی بر ضرورت بازدید فنی از اماکن عمومی و اعلام نواقص موجود و همچنین آموزش رایگان استاندارد‌ها و نکات ایمنی به متولیان و مسئولان امر از بابت رعایت و صیانت از حقوق عامه، تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۲ در مجموع تعداد ۲۵۰ باب از مدارس و مراکز آموزشی شهرستان اردبیل مورد بازرسی قرار گرفت.

او تصریح کرد: با بررسی قدمت، عمر و سازه ساختمان‌ها نواقص موجود از قبیل فقدان یا کمبود راه خروج اضطراری، سیستم اعلام حریق، سیستم آب آتش‌نشانی، جان‌پناه، سنسور نشتی گاز، شیر قطع گاز برقی خودکار، سنسور قطع خودکار گاز حساس به زلزله، فرش عایق تابلو‌های برق، چراغ اضطراری، سیم‌کشی مناسب و استاندارد، علائم و نشانگر مسیر‌های خروج، خاموش‌کننده‌های دستی، حفاظ پلکان و پنجره‌ها، جعبه کمک‌های اولیه، کلید جریان نشتی محافظ جان، دودکش‌های ناایمن و سایر موارد احصا و مستندسازی و در مکاتبات رسمی به اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل ابلاغ شد تا نتیجه اقدامات و تدابیر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ایمن‌سازی و ارتقای استاندارد اماکن موصوف را گزارش کنند.

معاون حقوق عامه دادستان اردبیل گفت: بازرسی از مابقی مراکز آموزشی، تربیتی و همچنین اماکن مذهبی از باب صیانت از حقوق عامه در دستور کار دادستانی است.

مرادی تاکید کرد: در این راستا برخورد با ترک فعل احتمالی مدیران و مسئولان ذیربط نیز در دستور کار جدی معاونت حقوق عامه دادستانی اردبیل قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.