ایران و تاجیکستان سند لغو روادید امضا کردند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امضای پنج سند همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف بین ایران و تاجیکستان خبر داد.

مقامات ایران و تاجیکستان در حاشیه سفر رئیس‌جمهور کشورمان به این کشور، برای توسعه گردشگری، سند لغو روادید امضا کردند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه امضای سند همکاری مشترک گفت: پنج سند همکاری با طرف‌های تاجیک امضا کردم که دو سند آن در حوزه فرهنگ بود و مابقی آن به نیابت از رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به امضا رسید.

وی با اشاره به موضوعات و بند‌های مورد اشاره در این اسناد، افزود: اتفاقات خوبی در همکاری‌های مشترک و گستردگی فرهنگی بین دو کشور فراهم می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: در سفر به تاجیکستان جلسه‌ای را با ادبا و نویسندگان نیز داشتیم. جلسه بسیار خوبی بود و در آن با اشاره به سابقه فرهنگی دو کشور بر مشترکات فرهنگی و تمدنی ایران و تاجیکستان نیز تاکید شد.

گفتنی است، یادداشت تفاهم نقشه راه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های فرهنگ و هنر، آموزش عالی، تجاری و اقتصادی، لغو روادید، حمل و نقل و ترانزیت، ایجاد منطقه آزاد مشترک، تحقیقات فناوری و نوآوری، امور ورزشی و خواهر خوانندگی میان شهر‌های یزد و خجند تاجیکستان از جمله اسناد و تفاهم‌نامه‌های همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان بود که توسط مقامات دو کشور به امضا رسید.

این اسناد همکاری میان وزرای امور خارجه، نیرو و فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران با وزرای رشد اقتصاد، فرهنگ، معارف، نقلیات و صناعت تاجیکستان امضا شد.

یادآور می‌شود، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی به دعوت رسمی «امامعلی رحمان» همتای تاجیکستانی خود و در راستای گسترش و تعمیق تعاملات اقتصادی و سیاسی با کشور‌های همسایه روز گذشته وارد دوشنبه شد و در کاخ ملت مورد استقبال رسمی امام علی رحمان همتای تاجیکستانی خود قرار گرفت.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این سفر با هدف انعقاد تفاهم‌نامه‌های فرهنگی و هنری به همراه رئیس جمهور به تاجیکستان سفر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار