شهید رکنی را بهتر بشناسید

شهیدهدایت رکنی درسال ۱۳۴۰ درروستای سرابتاوه چشم به جهان گشود و پیکر مطهرش پس از ۱۰ سال مفقودی در گلزار مطهر شهدای سرآبتاوه آرمید.

شهید هدایت رکنی درسال ۱۳۴۰ درروستای سرابتاوه  چشم به جهان گشودوپس ازپیروزی انقلاب در گروه مقاومت و پایگاه‌های  مساجدنقش  به سزایی در هدایت مردم  داشت.

این شهید والا مقام درسال ۱۳۶۳ درسپاه پاسداران مشغول خدمت و بار‌ها به جبهه اعزام   شد سرانجام در حالیکه عهده دار معاونت گردان بود درجزیره مجنون همزمان باتک دشمن مفقود و پس ازسال‌ها پیکرپاکش به وطن بازگشت.

شهید رکنی دوران ابتدایی را در زادگاهش سپری کرد و برای ادامه تحصیل روانه مدرسه راهنمایی نره گاه شد و در این دوره از شاگردان ممتازی بود.

ایشان ورودش به مقطع دبیرستان هم زمان با اوج گیری انقلاب اسلامی بود و از جمله علاقمندان دل سپردگان شیفته امام خمینی (ره) همراه جوانان آن روزگار به خیل میلیونی پیوست.

وی موفق به اخذ دیپلم برق از هنرستان اقبال لاهوری یاسوج شد، در سال ۵۹ با اکثریت رأی در روستای سرآبتاوه به عنوان عضو شورای اسلامی انتخاب شد.  

حتی آنقدر خویشتن دار و راز نگهدار بود که هیچ کس از مجروحیت آن هم آگاه نشد، به واسطه خدا محوری و صداقت در گفتار و دقت در کردار و یک رنگی ایشان به عنوان ارزیاب و گزینش سپاه پاسداران استان به یاسوج منتقل شد.

شهید هدایت الله رکنی سال ۱۳۶۵ فرمانده گردان هانی تیپ ۴۶ الهادی بود.

پیکر مطهرش پس از ده سال کشف و در سر آبتاوه بویراحمد به خاک سپرده شد.

تنها فرزندش مهدی پنج ماه بعد از شهادت پدر متولد شد.

همسر شهید نیز چند سال بعد از شهادتش در سن سی و سه سالگی فوت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.