اجرای ۵۰ درصد تفاهم نامه با بنیاد برکت تا پایان امسال/ هدف ما بازگشت به دوران طلایی تولید خاویار است

استاندار گلستان گفت: تسریع در اجرای تفاهم نامه با بنیاد برکت مورد نظر بوده و ضروری است تا انتهای امسال ۵۰ درصد و تا پایان ۱۴۰۳، کل تفاهم نامه اجرایی شود.

علی محمد زنگانه دیروز در جلسه شورای عالی راهبردی توسعه شیلات استان گفت: گلستان جزو چند استانی است که زنجیره‌های راهبردی ارزش در آن به تصویب رسیده و توافقنامه‌های بین بخشی آن صورت گرفته و توسعه آبزی پروری یکی از محور‌های آن است.

او افزود:توافق نامه‌ای با اوقاف نیز صورت گرفته که بخشی از برنامه اقتصاد دریا محور و توسعه آبزی پروری استوار است که ضروری است هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

استاندار گلستان یادآور شد: هدف ما بر اساس سند بخشی حوزه شیلات رشد متوازن است و بر این اساس موضوعاتی نظیر پرورش زالو، جلبک و ماهیان زینتی مورد توجه قرار گیرد.

زنگانه خاطر گفت: گلستان یکی از استان‌های اصلی در پرورش ماهیان خاویاری و خاویار بوده است و بازگشت به دوران طلایی تولید خاویار مورد نظر است و اقدامات لازم با جدیت پیگیری شود.

او ادامه داد: تمام پروژه‌های نیمه تمام فاز اول مجتمع پرورش میگو تا پایان سال‌جاری تکمیل گردد و اقدامات اولیه فاز دوم انجام شود تا این پروژه در سفر ریاست محترم جمهور به استان جزو پروژه‌هایی باشد که عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار گلستان تاکید کرد: ضروری است اقدامات اولیه انجام شود تا عملیات اجرایی یکی از پروژه‌های خاص پرورش ماهیان خاویاری در سفر رییس جمهور آغاز شود.

او گفت: با تعامل شیلات و دامپزشکی موانع صادرات آبزیان خصوصا میگو از استان مرتفع شود.

استاندار گلستان یادآور شد: فرهنگ سازی در حوزه مصرف آبزیان بسیار پراهمیت است و شیلات موظف است از توان دستگاه‌های دیگر و تعاملات بین بخشی جهت ارتقا فرهنگ مصرف آبزیان در جامعه استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.