معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

تولید علم باید در راستای حل مشکلات جامعه باشد

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تولید علم که نمادی از قدرت است باید در راستای حل مشکلات و مسائل جامعه باشد.

یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، با بیان اینکه برخی‌ها نگرانند که نباید همه چیز را به مقاله وصل کرد، اظهار کرد: تولید علم معادل تولید مقاله نیست، اما راه فناوری از این مسیر می‌گذرد.

وی تاکید کرد: مقاله زبان پویای گفتگو بین علماست و دانشجویان، محققان و دانشمندان باید تولید مقاله را در راستای حل مشکلات جامعه را مد نظر قرار دهند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران در زمینه تولید مقاله رتبه ۱۵ دنیا را دارد، اما این رتبه در حوزه فناوری ۶۰ است که نشان می‌دهد تولیدات علمی دانشمندان به تولید و توسعه فناوری منجر نمی‌شود.

پناهی اضافه کرد: یکی از مهمترین نیاز‌ها در کشور، مرجعیت علمی دانشگاه ها است و با وجود دانشگاه‌های بزرگ ما نباید مصرف کننده علم دیگران باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در این وزارتخانه برای همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ماموریت تعریف شده است و برای نخستین بار بودجه متناسب با نیاز و برنامه تخصیص داده شده است.

وی مطرح کرد: همه روسا و معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باید کنکاش کرده و توانمندی‌های مناطق را شناسایی کنند تا در دانشگاه به مرجعیت علمی مورد نظر برسیم.

پناهی بیان کرد: به دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این خصوص ماموریت ویژه داده شده و باید مدیر جدید از این ظرفیت برای کشور و منطقه استفاده کند.

در این آیین با قدردانی از زحمات جاسم محمدی، هدایت حیدری زاده به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام منصوب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.