برگزاری بیست و دومین همایش هیدرولیک ایران در مراغه

بیست و دومین همایش هیدرولیک ایران با محوریت بررسی راهکار‌های احیای دریاچه ارومیه در دانشگاه مراغه در حال برگزاری است.

بیست و دومین همایش هیدرولیک ایران با محوریت بررسی راهکار‌های احیای دریاچه ارومیه  با حضور ۲۰۰ استاد دانشگاه و محقق در دانشگاه مراغه در حال برگزاری است.

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور در این همایش گفت: احیای دریاچه ارومیه از برنامه‌های مهم و اساسی در کشور است و بهره مندی از دانش استادان در احیای دریاچه ارومیه می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

آقای آقازاده افزود: حضور بخش اجرا و دانشگاه در کنار هم در قالب همایش‌های این چنینی می‌تواند در احیای دریاچه ارومیه نقش مهمی ایفا کند.

آقای حکمی دبیر انجمن هیدرولیک ایران  گفت: دریاچه ارومیه به صورت مستقیم پنج استان شمال غرب و کشور را تحت تاثیر قرار داده است و با توجه به محدودیت منابع آب در کشور برنامه ریزی برای مصرف بهینه آب یک ضرورت است.

آقای علیزاده نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش اظهار کرد: خشک شدن آب دریاچه ارومیه زندگی ۱۰ میلیون نفر از ساکنان شهرستان‌ها و استان‌های حاشیه را تحت شعاع قرار داده است.

رئیس دانشگاه مراغه نیز در این همایش گفت: توجه به توسعه روستا‌ها ماموریت اصلی دانشگاه مراغه و تلاش برای دستیابی به امنیت غذایی است.

آقای زادشکوریان افزود: بیشتر طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه به طرف تامین امنیت غذایی سوق داده شده است و توجه به مصرف بهینه آب به عنوان منبع اصلی حیات یک ضرورت اصلی و اساسی است.

در ۲ روز برگزاری این همایش از ۲۳۹ مقاله رسیده به دبیرخانه ۹۶ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه و همزمان هفت کارگاه تخصصی برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.