توسعه خوشه‌ای کسب و کار‌های روستایی در اندیمشک

اولین دوره آموزشی توسعه خوشه‌ای کسب و کار‌های روستایی در اندیمشک برگزار شد.

یوسف زمانی اصل فرماندار شهرستان اندیمشک گفت: کلاس آموزشی بهره لازم جهت ایجاد کسب و کار به ویژه خوشه‌های صنعتی در روستا‌های شهرستان را داشته و قدم مثبتی در این زمینه برداشته شود.

او می‌گوید: اندیمشک اقدامات ارزنده صورت گرفته یکی از آن‌ها صنعت فرش دستباف است که موانعی سر راه این رسته شغلی با اشتغال زایی وجود دارد که باید برای رفع موانع این خوشه تلاش کرد.

زمانی اصل ادامه داد: تولید سبزی و سیفی جات یکی نیز از اقدامات صورت گرفته در بخش خوشه‌های صنعتی است که از صفر تا ۱۰۰ آن کاشت داشت برداشت و بسته بندی و صادرات در شهرستان انجام می‌شود و این‌کار سبب ارز آوری قابل توجه‌ای برای کشور شده است.

فرماندار اندیمشک گفت: در حوزه‌های مختلف صنعتی کار‌های شده و گاها" دچار نواقص است و اندیمشک این ظرفیت‌ها را دارد که این مشکلات برطرف است.

زمانی اصل ادامه داد: استعداد راه اندازی کسب و کار و خوشه‌های صنعتی در روستا‌های شهرستان وجود دارد نگاه ما از حوزه صنعت درون شهری  باید خارج و به توسعه کسب و کار روستایی به ویژه کشاورزی و دامپروری و کسب و کار‌های صنعتی کوچک توجه بیشتری شود.

او گفت: نباید از دامداری در روستا‌های غافل شویم از حداقل امکانات و ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود ما نیز از کارآفرینان حمایت می‌کنیم.

به گفته او دهیاران ظرفیت‌های روستا‌ها برای اشتغال زایی پایدار را شناسایی و اهتمام ویژه‌ای بر روی حوزه خوشه‌های صنعتی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.