رییس دیوان عدالت اداری کشور خبر داد؛

تمام تصمیم‌های مراجع حاکمیتی قابل شکایت در دیوان عدالت اداری

حجت‌الاسلام و المسلمین مظفری گفت: رسیدگی به شکایات مردم از دستگاه‌های اجرایی و دیگر بخش‌ها از جمله وظایف اصلی دیوان عدالت اداری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حکمت علی مظفری رییس دیوان عدالت اداری کشور در دیدار با آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، گفت:   اگر هر فرد ایرانی احساس کند دستور العمل ها، بخش نامه ها، آیین نامه‌ها و مقررات موجود، خلاف قانون یا موازین شرعی است، بدون صرف هزینه و بدون ذینفع بودن بصورت مستقیم، می‌تواند ضمن شکایت، درخواست ابطال از دیوان عدالت اداری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری گفت: به صورت موردی نیز هر فردی از هر تصمیم دستگاه اجرایی و حاکمیتی، فعل یا ترک فعل آن، متضرر شود و ذینفع باشد، می‌تواند به دیوان عدالت اداری مراجعه و طرح دعوی کند تا شکایت واصله مورد رسیدگی قرارگیرد.

او افزود: خوشبختانه در سطح کشور با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، شرایطی فراهم شده که هموطنان گرامی می‌توانند در کمترین زمان ممکن و حتی از منزل خود، با ورود به سایت مربوطه با هزینه بسیار جزئی، شکایت خود را ثبت کنند.

رییس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه برای تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مردم، جلسات متعددی در تعامل با دولتمردان، دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مختلف برگزار شده است، گفت: دستگاه‌های اجرایی در این جلسات تشویق و ترغیب شدند تا وظایف قانونی خود را در راستای احقاق حقوق مردم، به نحوی انجام دهند که نیازی به مراجعه مردم به دیوان عدالت اداری نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری، وضعیت مازندران را در مقایسه با استان‌های همتراز در حوزه مراجعات مردمی به دیوان عدالت اداری، مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در بخش اداری و وظایف دستگاه‌های اجرایی نیز برخی پرونده‌های مختومه و منتهی به صدور حکم، اجرا نشده باقی مانده که در این سفر پیگیری خواهد شد.

برگزاری جلسه دیدار مردمی، شرکت در جلسه شورای اداری و برگزاری نشست‌های تخصصی در دستگاه‌های اجرایی استان از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه رییس دیوان عدالت اداری به استان مازندران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار