بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به محیط مدارس البرز

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز گفت: شناسایی و بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به محیط مدارس این استان در دستور کار قرار گرفته است.

فرید نجف نیا در نشست هم اندیشی پیشگیری از وقوع جرم البرز گفت: امسال ۲۵ کودک بازمانده از تحصیل این استان پس از شناسایی به آموزش و پرورش البرز معرفی شدند.

او افزود: این نشست با هدف حمایت و بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش و ارائه راهکارهایی برون رفت از این معضل برگزار شده و برای داشتن جامعه‌ای سالم با نیروی انسانی توانمند، باید زمینه‌ حضور و ماندگاری کودک و نوجوان در مدارس فراهم شود.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز گفت: دانش‌آموزان، بی دفاع‌ترین قشر جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی هستند و اداره کل آموزش و پرورش استان، علاوه بر فراهم کردن شرایط تربیتی و پرورشی مناسب می‌تواند از طریق شناسایی و ارائه آمار کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل، نقش مؤثری در توانمندسازی، حمایت و محافظت از این قشر داشته باشد.

او به نقش اداره کل بهزیستی استان البرز را در شناسایی فرزندان طلاق، بی‌سرپرست و بدسرپرستی که از درس و مدرسه دورمانده‌اند، اشاره کرد و یادآورشد: نداشتن اوراق هویتی معتبر، فقر خانواده، کمبود امکانات، نبود اماکن آموزشی در مناطق محروم و ازدواج در سنین پایین از دلایل بازماندن از تحصیل است و بسیاری از کودکان و نوجوانان، استعدادها و مهارت‌های بالایی دارند که در صورت دریافت توجه و حمایت ازآن‌ها بروز پیدا می‌کند.


نجف‌نیا افزود: اجرای سیاست‌ها و برنامه‌هایی در حوزه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برای مقابله با عوامل و کاهش بازماندن کودکان از تحصیل امری مهم است که توانستیم طی ۶ ماه سال ۲۵ کودک بازمانده از تحصیل به مراجع ذیصلاح از جمله اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ارجاع شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.