احیای روابط دو جانبه در دستور کار ایران و عربستان

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: کشور‌های حاشیه خلیج فارس روابط ایران و عربستان را به عنوان الگوی خود قرار داده اند.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس با اشاره به اعزام سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران به جده، گفت: احیای روابط دوجانبه میان جمهوری اسلامی و عربستان این روز‌ها مورد توجه مقامات دو کشور قرار دارد و به این منظور اقدامات خوبی از سوی دو کشور انجام شده است.

او با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان با تکیه بر سیاست آسیا محوری و همسایه محوری، برای ریاض جایگاه ویژه‌ای پیش بینی کرده است، اظهار داشت: بر این اساس مشاهده می‌شود که گسترش و ارتقای مناسبات دوجانبه به خصوص در زمینه‌های تجاری و اقتصادی و حتی تسهیل امور حج و عمره در دستورکار طرفین قرار گرفته است.

نماینده یزد، اشکذر و زارچ ادامه داد: امروزه کشور‌های حاشیه خلیج فارس روابط ایران و عربستان را به عنوان الگوی خود قرار داده اند و تلاش می‌کنند مناسبات خود با تهران را تقویت کنند، بدون شک تحقق این موضوع سبب ارتقای ثبات و امنیت پایدار شده و زمینه ساز خروج بیگانگان از منطقه می‌شود.

جوکار تصریح کرد: در واقع وقتی منافع اقتصادی و حتی دیدگاه‌های سیاسی و امنیتی کشور‌های همسایه در خلیج فارس به یکدیگر گره بخورد، ائتلافی شکل می‌شود که می‌تواند دسیسه‌های دشمنان ملت‌های منطقه را خنثی کند.

او افزود: در این میان نباید فراموش کرد که امروزه جهان اسلام با پدیده‌ها و تنش‌های متعددی روبرو است و کشور‌هایی مانند جمهوری اسلامی ایران و عربستان به عنوان دو کشور قدرتمند اسلامی می‌توانند نقش مهمی در حل و فصل این مسائل ایفا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار