استفاده از ۴۴ درصد ظرفیت CNG کشور

رئیس انجمن سی‌ان‌جی کشور گفت: تنها از ۴۴ درصد ظرفیت CNG کشور استفاده می‌شود و خودروسازان داخلی در تولید خودروهای پایه گازسوز موفق نبودند.

به طور کلی اگر جهت‌گیری ما در کلانشهرها به سمت تولید خودروهای گازسوز حرکت کند، مشکل تولید ذرات معلق اولیه و ثانویه هوا نیز تا حد زیادی حل و فصل می‌شود. البته منظور از خودروهای گازسوز، خودروهای کارگاهی نیست بلکه تولید خودروهای پایه گازسوز با طراحی درست و دقیق موتور و بدنه است. در حال حاضر تولید خودروهای گازسوز با توجه به شرایط کشور و امکانات موجود و دسترسی به منابع گازی، راهکار اقتصادی و امکان‌پذیری است ضمن اینکه باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود.

در این باره محسن جوهری رئیس انجمن  سی‌ان‌جی کشور گفت: اوایل دهه ۸۰ که سوخت سی‌ان‌جی به عنوان سوخت جایگزین وارد سبد سوختی کشور شد  یکی از اهداف مهم آن کاهش آلودگی هوا بود.

جوهری ادامه داد: اگر سوخت سی‌ان‌جی افزایش پیدا کند ما هیچ وقت در فصل سرد سال شاهد آلودگی هوا در کلانشهرها نیستیم و این نیاز است که مزیت های مهم و خوبی به مردم داده شود.

او می‌گوید: خودروسازان داخلی در تولید خودروهای پایه گازسوز موفق نبوده اند و با اسقاط خودروهای گازسوز فرسوده، روز به روز از تعداد خودروهای گازسوز کشور کاسته می شود که در این شرایط راهکار پیشنهادی برای حل این مشکل، واردات خودروهای پایه گازسوز با کیفیت خارجی بدون تعرفه است.

رئیس انجمن سی ان جی کشور با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۴۴ درصد از ظرفیت سی ان جی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: جانمایی مخزن CNG در این خودروها به گونه ای است که فضای صندوق عقب خودرو اشغال نمی شود و طراحی محفظه احتراق موتور این خودروها، بر اساس سوخت گاز است که کمترین افت راندمان را در حالت استفاده از سوخت CNG ایجاد می‌کند. پیمایش این خودروها نیز با یکبار سوختگیری، حدود دو برابر پیمایش خودروهای داخلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار