پیشرفت بیش از ۶۶ درصدی راه آهن زاهدان – ایرانشهر – چابهار

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان از پیشرفت بیش از ۶۶ درصدی راه آهن زاهدان – ایرانشهر – چابهار خبر داد.

منصور بیجار  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان از پیشرفت بیش از ۶۶ درصدی راه آهن زاهدان – ایرانشهر – چابهار خبر داد و گفت: پیش بینی شده اتمام این ابر پروژه برای اتصال چابهار به میلک به صورت ریلی حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان دیگر هزینه در برداشته باشد.

منصور بیجار گفت: پس از افتتاح خط ریلی زاهدان - خاش و با حرکت اولین قطار مسافربری، روزانه شاهد جابجایی هم استانی‌ها و مردم به صورت رفت و برگشت و کاهش تصادفات در این مسیر ارتباطی هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس طراحی‌های باری پیش‌بینی شده برای این خط، می‌توان با تأمین و افزایش ناوگان ریلی مخزن دار، برای تسهیل در انتقال فرآورده‌های نفتی از مبادی تولید به انبار‌های نفت استان نیز از خط ریلی استفاده کرد.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هم اینک از هشت قطعه این مسیر ریلی، ۲ قطعه آن ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است.

وی ادامه داد: در بررسی‌های فنی این پروژه قسمت‌های زیرسازی، اجرای تقاطع‌ها و پل‌های خاص و آب‌رو‌ها و تونل‌ها حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیاز است در اجرای روسازی و احداث ایستگاه‌ها سرعت عملیات اجرایی افزایش یابد تا هر چه زودتر استان از این خط مهم ریلی بهره‌مند شود.

بیجار افزود: فاز دیگر این پروژه که هم اکنون در حال اجراست اتصال خط ریلی زاهدان به میلک است تا با افزایش توان و ظرفیت جابجایی بار و مسافر شاهد شکوفایی و رونق مبادلات مرزی در استان باشیم و اهداف این طرح به زودی قابل رویت خواهد بود.

وی بیان کرد: راه آهن زاهدان به میلک در ۶ قطعه به طول ۲۶۴ کیلومتر طراحی شده که هم اینک چهار قطعه از آن به پیمانکار واجد شرایط برای اجرا واگذار شده است.

برچسب ها: راه آهن ، قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.