شکارچیان کل وحشی(پازن) در گچساران دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج شکارچی کل وحشی با همکاری مشترک محیط‌ زیست و نیروی انتظامی در منطقه حفاظت شده کوه دیل شهرستان گچساران دستگیر و اعمال‌ قانون شدند.

اسلام جاودان خرد مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: شب گذشته یک گروه متخلف شکار درمنطقه حفاظت شده کوه دیل شهرستان گچساران شناسایی شدند که سه نفر از آنان به همراه لاشه شکار شده دستگیر و ۲ نفر از آنان متواری شدند .

وی بیان کرد : عصر روز گذشته پانزدهم آبان جاری و در پی تماس تلفنی یکی از دوستداران طبیعت مبنی بر حضور یک گروه پنج نفره شکارچی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده کوه دیل شهرستان گچساران، یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری مشترک نیروی انتظامی به محل اعزام شدند .

مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد :سه از نفر متخلفان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی عنوان کرد:با هماهنگی مراجع قضایی و همکاری مراجع انتظامی شهرستان، اقدامات لازم برای شناسایی هویت متخلفان متواری شده در دست اقدام است.

جاودان خرد تصریح کرد :جریمه حقوقی شکار یک راس کل وحشی (پازن) ۲۵۰ میلیون ریال است این درحالی است که جریمه شکار یک راس بز وحشی ۷۵۰ میلیون ریال بوده و این جدای از جریمه کیفری جرم است .

وی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم،مراجع قضایی و انتظامی با محیط زیست گفت : گشت های مشترک محیط زیست و نیروی انتظامی دربرخورد با متخلفان جرائم زیست محیطی راه اندازی شده و با کسانیکه مرتکب جرائم زیست محیطی می‌شوند بشدت برخورد قانونی خواهد شد.

منطقه حفاظت شده کوه دیل درشهرستان گچساران با مساحت ۱۰ هزار و ۳۷۴ هکتار،پوشش جنگلی از نوع بلوط،بنه،بادام، زالزالک یک میراث طبیعی ارزشمند محسوب می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.