آیین گرامی‌داشت حماسه «زنان لرده» در بوشهر برگزار شد

آئین گرامی‌داشت حماسه «زنان لرده» با حضور مسئولان در سالن مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی بوشهر برگزار شد.

عبدالرحیم افروغ صبح سه شنبه در این آئین گفت: جایگاه زن در جامعه جایگاهی بلند و وارسته‌ای است و آنجایی که خداوند به خلقت آدم به خود می‌بالد می‌توان جایگاه زن را در آن نگاه و تفکر دید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: این جایگاه شایسته تفکر و بازخوانی است که بتوانیم جلوه‌های این زیبایی را در گذر ایام و حوادث و رویداد‌ها دقیق و موشکافانه به نسل‌های امروز و آینده بازگو کنیم.

افروغ عنوان کرد: زنان در طول تاریخ و جهان هستی به ویژه در ایران‌زمین و به صورت جامعه نخبگانی بوشهر قهرمان و دشتستان سرافراز اتفاقاتی رقم زدند که باید آنچه که تا امروز به آن پرداخته‌ایم بیشتر به این مقوله بپردازیم.

وی افزود: در حوزه مقاومت طی دهه اخیر با تدابیر آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر آغاز شده نقطه‌ای است که نسل فردای امروز باید آن را به اوج برسانند و لذا اصل اول این کار گرفتن پیام این عزت و سرافرازی توسط جوانان و نوجوانان است.

افروغ با بیان اینکه رسالت و نقش زن را در جامعه خوب می‌دانیم، ادامه داد: آنچه که نگاه متعالی دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی نسبت به زن دارد جایگاه زن را معنی بخشید و نه تنها در ایران و مشرق‌زمین، بلکه در طول تاریخ و نقطه‌نقطه عالم مغفول مانده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.