برگزاری همایش نویسندگان نوقلم استان های غربی کشور در کرمانشاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت : نیاز به پرورش نویسندگان توانا در حوزه ایثار و شهادت احساس می‌شود.

خسروشهیدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه امروز (۱۶ آبان) در افتتاحیه همایش چهار روزه نویسندگان نوقلم که با حضور جمعی از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، زنجان و کردستان به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است، با بیان اینکه امیدواریم برگزاری این همایش گامی در جهت اعتلای ارزش‌های اسلامی و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد، گفت : این همایش با حضور حدود ۴۰ نفر از نونویسندگان حوزه ایثار و شهادت استان‌های غربی کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: شرکت کنندگان در این همایش در کارگاه‌های آموزشی مصاحبه، تکنیک‌های فن بیان، خاطره نویسی و... شرکت خواهند کرد.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در کشور نویسندگان توانمندی در حوزه ایثار و شهادت داریم، گفت: با این وجود نیاز به پرورش نویسندگان توانا در زمینه ایثار و شهادت احساس می‌شود.

شهیدی با بیان اینکه گنجینه‌های بی‌نظیری از آثار شهدا داریم که کار هنری روی آن‌ها انجام نشده، گفت: باید با زبان هنر جانفشانی شهدا و از خودگذشتگی ایثارگران را به نسل جوان انتقال دهیم که در این راستا بیشترین کار را در مدارس و دانشگاه‌ها می‌توان انجام داد.

وی با اشاره به حمایت مجموعه بنیاد شهید از نویسندگان جوان برای تولید آثار فاخر در حوزه ایثار و شهادت، گفت: بنیاد شهید از هیچ حمایتی برای توانمندسازی نویسندگان کوتاهی نخواهد کرد و همه امکانات خود را در اختیار نویسندگان جوان قرار خواهد داد.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، گفت: این استان در دوران دفاع مقدس ۹۸۰۰ شهید، ۲۳ هزار جانباز و ۱۸۰۰ آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده و نقش برجسته‌ای در دفاع از خاک وطن در دوران دفاع مقدس داشته است.

 وی با اشاره به نقش مهم زنان کرمانشاهی در دوران دفاع مقدس در حراست از خاک ایران اسلامی، گفت: استان کرمانشاه ۱۰۱۴ زن شهیده و ۱۸۰۰ بانوی جانباز دارد و دومین استانی است که بیشترین شهدا و جانبازان زن را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

سجاد دادفر معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه در این همایش با بیان اینکه برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت باید پیام شهدا را به نسل جوان و آیندگان برسانیم، گفت: بهترین راهی که می‌تواند جوانان و آیندگان را در جریان رشادت‌های شهدا و رزمندگان قرار بدهد، استفاده از زبان هنر است.

دادفر تاکید کرد: امروز به دلیل هجمه‌های سنگین نظام سلطه برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب ذهن دانش آموزان و دانشجویان به سمت و سویی برده شده که نیاز به احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه احساس می‌شود.

 وی با اشاره به رسالت خطیر اهل قلم در تبیین رخداد‌های دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: باید با زبان هنر جامعه و آیندگان را در جریان جانفشانی شهدا و از خودگذشتگی ایثارگران بگذاریم تا آن‌ها بدانند که شهدا در دوران دفاع مقدس برای حراست از خاک ایران اسلامی جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند.

دادفر گریزی به دلایل ماندگاری قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا زد و گفت: اگر روشنگری حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بعد از واقعه عاشورا نبود، قطعا قیام امام حسین (ع) به فراموشی سپرده می‌شد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه نماد مقاومت و مظهر ایثار و شهادت در کشور است، گفت: جنگ تحمیلی در خاک این استان شروع و در همین استان خاتمه پیدا کرد، لذا این استان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه ایثار و شهادت دارد که تنها راه برای به فعلیت درآوردن ظرفیت‌های آن استفاده از زبان هنر است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.