توانمندسازی ۲ هزار و ۵۰۰ معلم ابتدایی قزوین

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قزوین از توانمندسازی ۲ هزار و ۵۰۰ معلم ابتدایی قزوین در طرح شهید همت خبر داد.

منیژه تندی  معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قزوین گفت: طرح شهید همت در راستای توانمند سازی و ارتقا صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران دوره ابتدایی طراحی شده و قرار است تا صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران مدارس ابتدایی را در دوره‌های آموزشی توسعه دهیم.

وی اظهار کرد: همچنین در این طرح حلقه‌های علمی با موضوعات مختلف درسی در پایه‌های آموزشی در سامانه شاد ایجاد شده و با عضویت مدرسان استانی، استادان کشوری و کارشناسان به معلمان آموزش ارایه می‌شود.

به گفته این مسئول، مربی راهبران آموزشی در هفت محور فارسی اول، دوم و سوم، علوم چهارم، هدیه‌های آسمانی پایه‌های دوم و سوم، ریاضی چهارم، پنجم و ششم و سواد دیجیتال آموزش‌های لازم را می‌گذرانند.

وی با اشاره به آموزش ۱۴۶ مربی راهبر در استان قزوین، افزود: سال گذشته این طرح برای نیمی از معلمان آموزش ابتدایی استان اجرایی شد و امسال نیز در گام دوم طرح برای ۲ هزار و ۵۰۰ معلم با اولویت معلمان جدیدالورود و با سابقه خدمت کمتر از پنج سال در نظر گرفته شده است.

تندی تاکید کرد: تمامی دوره‌های مربوط به طرح شهید همت به صورت ۱۶ ساعت حضوری و ۱۶ ساعت مجازی تا پایان سال دوره تحصیلی در دستور کار قرار دارد و با بهره‌گیری از آموزش ترکیبی، یادگیری معکوس و استفاده از فیلم‌های آموزشی، دوره کشوری و کارگاه‌های آموزشی به بحث و رفع اشکال متناسب با نیاز فراگیران برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین، هدف از اجرای طرح شهید همت را ترویج و توسعه خود ارتقایی و یادگیری مشارکتی، تربیت و پرورش معلمان متعهد، پژوهشگر و با انگیزه و روحیه کار، تلاش جهادی و نهادینه کردن فرایند ارتقا و یادگیری معلمان به عنوان یک فرایند مستمر برشمرد.

وی یادآور شد: هم اکنون بیش از پنج هزار معلم ابتدایی در مدارس استان قزوین مشغول به آموزش هستند و تمام معلمان دوره ابتدایی استان نیز مشمول این طرح قرار دارند و هر معلم تنها مجاز به شرکت در یکی از موضوعات درسی است.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار