توصیه به کشتی‌های تجاری برای خودداری از تردد در مسیر بوشهر و خوزستان

رئیس اداره هواشناسی قشم توصیه کرد از رفت و آمد کشتی‌های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان خودداری شود.

محمد کاملی دیرستان رئیس اداره هواشناسی قشم گفت: با توجه به تاثیر سامانه ناپایدار بارشی و وزش باد‌های نسبتا شدید در خلیج فارس و محدوده جزایر غربی استان هرمزگان توصیه می‌شود از رفت و آمد کشتی‌های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان خودداری شود.

او افزود: در روز جاری در پاره‌ای از نقاط استان به صورت پراکنده ناپایداری‌های جوی و دریایی تداوم خواهد داشت.

محمد کاملی دیرستان با اشاره به اینکه دریا در ساعت‌های بعدازظهر و شب در خلیج فارس و محدوده جزایر غربی استان هرمزگان با افزایش باد غربی تا شمالی غربی مواج خواهد شد، گفت: توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی از آمد و شد در این نواحی خودداری کنند و تهمیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

رئیس اداره هواشناسی قشم گفت: همچنین در برخی نقاط دریایی استان هرمزگان، بلندی‌ها و مناطق مستعد به صورت پراکنده افزایش ابرناکی و رگبار پراکنده باران، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: وقوع رگبار پراکنده در پاره‌ای از نقاط استان هرمزگان برای فردا چهارشنبه نیز دور از انتظار نخواهد بود.

او گفت: با توجه به احتمال وقوع بارش‌های موقتی در مناطق دریایی احتمال وقوع تُند باد لحظه‌ای در پاره‌ای نقاط از جمله تنگه هرمز دور از انتظار نیست.

رییس اداره هواشناسی قشم افزود: در جزایر غربی استان هرمزگان از جمله کیش و لاوان ضمن احتمال وقوع رگبار‌های پراکنده باران و رعد و برق، از ساعت‌های بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید شمال غربی سبب مواج شدن این نواحی خواهد شد.

او گفت: همچنین برای صبح پنجشنبه در برخی نقاط شرقی استان هرمزگان افزایش سرعت باد شمال شرقی با احتمال گرد و خاک موقتی پیش بینی می‌شود.

کاملی دیرستانی افزود: از لحاظ دمایی به تدریج تا روز‌های پایانی هفته جاری در غالب مناطق افزایش یک تا سه درجه‌ای دما مورد انتظار است.

او کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۲ درجه و ۸۱ درصد و شهر قشم را ۲۵ و ۷۶ درصد اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.