۲۳ درصد چوب مورد نیاز از طریق زراعت چوب تامین می‌شود

معاون امور سازمان جنگل گفت: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته سالانه ۲۳ درصد نیاز کشور از طریق زراعت چوب تامین می‌شود.

آقای نقی شعبانیان، معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته هر هکتار زراعت چوب در مناطق گرمسیری پس از چهار سال حدود ۲ میلیارد و در استان گیلان حدود ۴ تا ۴.۵ میلیارد تومان پس از هفت سال سود خالص دارد.  

او سطح کنونی زراعت چوب در کشور را ۱۱۵ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که از سطح فعلی زراعت چوب حدود ۲ میلیون و ۸۷۰ متر مکعب چوب در کشور تولید شود که براین اساس  ۲۳ درصد نیاز کشور از این طریق تامین می‌شود.

شعبانیان ادامه داد: با توجه به آنکه توسعه زراعت چوب با استفاده از آب‌های نامتعارف و توان سرزمین و آب کشور صورت می‌گیرد، یکی از پردرآمدترین فعالیت‌های کشاورزی محسوب می‌شود.

معاون امور سازمان جنگل ادامه داد:  توسعه زراعت چوب  در راستای حفظ جنگل، جلوگیری از برداشت غیرمجاز و قاچاق چوب صورت می‌گیرد. از این رو بدلیل افزایش تقاضا برای زراعت چوب، در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت برای تولید نهال در این خصوص برنامه ریزی کردیم.

او گفت: بنابر آمار سالانه حدود ۱۲ میلیون متر مکعب چوب مورد نیاز است که ۵ تا ۶ میلیون متر مکعب از طریق زراعت چوب و گونه‌های باغی و مابقی از طریق واردات تامین می‌شود.

برچسب ها: قاچاق چوب ، زراعت چوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار