پابندهایی که به سمت اشتغال می روند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نظارت دقیق‌تر بر زندانیان رأی باز را ضروری دانست .

مهدی بخشی در جلسه هم‌اندیشی در خصوص ایجاد وحدت رویه در زمینه رأی باز و زندان با کار گفت: رأی باز شدن زندانیان باید برابر با آئین نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و با عنایت به قوانین و ضوابط تعریف شده انجام می شود.

وی  بر ضرورت تعیین شرایطی برای رأی باز شدن زندان‌ها جهت ایجاد وحدت رویه در کل شهرستان‌های استان تأکید کرد وافزود: لازم است علاوه بر فراهم کردن شرایط حرفه‌آموزی و کسب درآمد برای زندانیان واجد شرایط و مدیریت تراکم جمعیتی داخل زندان، نظارت و کنترل بر زندانیانی که در زندان باز به سر می‌برند نیز برقرار شود. 

وی اظهار کرد: در برخی شهرستان‌ها ظرفیت زندان‌ها برای پذیرش مددجو پائین است لذا متقاضیان اشتغال به کار به بنیاد تعاون زندانیان استان معرفی می‌شوند و لازم است این بنیاد ضمن فراهم کردن بستر بکارگیری مددجویان رأی باز، راهکار‌های لازم در امر نظارت دقیق بر زندانیان بخصوص زندانیان خویش فرما و زندان با کار‌هایی که حضور غیاب نمی‌شوند را به کار گیرد.

دادستان کرمان تصریح کرد: ملاک ما در عمل، مفاد آئین نامه است و اگر فردی شرایط قانونی جهت استفاده از امتیازات رأی باز را ندارد زندان با کاری را سخت بگیریم تا به سمت پابند الکترونیک به عنوان یک امتیاز جایگزین حبس سوق داده شود.

محسن نیک ورز، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کرمان نیز در ادامه جلسه اصلاح آمار پابند الکترونیک را تابع ساماندهی مددجویان زندان با کار دانست.

وی افزود: درخواست زندانیان برابر آئین نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و با عنایت به قوانین و ضوابط پیش بینی شده و در محدوده ماده ۱۸۴ آئین نامه و مستلزم لحاظ شدن مؤلفه‌ها و شرایط خاص است و در مرتبه اول تأکید بر استفاده از پابند الکترونیک باشد و پس از آن به بحث اشتغال و حرفه آموزی سوق داده شوند منتها اشتغالی که واقعی باشد.

برچسب ها: زندانیان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار