۱۸ مقام سازمان ملل: جنگ غزه باید اکنون متوقف شود

۱۸ تن از مقامات ارشد سازمان ملل در آستانه یک ماهه شدن درگیری میان گروه‌های مقاومت و رژیم اسرائیل اعلام کردند: جنگ غزه هم اکنون باید متوقف شود.

رهبران سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی و پس از گذشت نزدیک به یک ماه از جنگ غزه خواستار خواستار آتش‌بس بشردوستانه شدند.

این درحالی است که طبق گفته مقامات فلسطینی تعداد شهدای غزه از مرز ۱۰ هزار نفر فراتر رفته است.

اسرائیل فشار‌های فزاینده بین‌المللی برای آتش‌بس را رد کرده و گفته است که گروگان‌های در اختیار حماس باید ابتدا آزاد شوند.

در بیانیه مقامات سازمان ملل آمده است:کل جمعیت غزه در محاصره و تحت حمله هستند، از دسترسی به وسایل ضروری برای بقا محروم شده اند و در خانه ها، پناهگاه ها، بیمارستان‌ها و مکان‌های عبادت بمباران می‌شوند. این غیرقابل قبول است.

مقامات ارشد سازمان ملل همچنین گفته است: ما نیاز به یک آتش بس فوری بشردوستانه نیاز داریم. ۳۰ روز گذشته است. دیگر بس است.

ولکر ترک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی و مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل و مسوول کمک‌های اضطراری از جمله ۱۸ امضا کننده این نامه هستند.

 نیرو‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.

برچسب ها: سازمان ملل متحد ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار