رونمایی ایلان ماسک از چت‌بات گروک

 ایلان ماسک از چت‌بات هوش مصنوعی خود رونمایی کرد.

 ایلان ماسک از چت‌بات هوش مصنوعی خود با نام گروک «Grok» رونمایی کرد. وی قصد دارد، چت‌بات جدید خود را پس از آزمایش در پلتفرم ایکس در دسترس مشترکان پریمیوم قرار دهد.

به گزارش گاردین، به گفته ماسک، گروک به پست‌های کاربران ایکس دسترسی و تمایل زیادی به ارائه پاسخ‌های کنایه‌آمیز خواهد داشت. او در آزمایشی از گروک، راهنمای گام به گام ساخت کوکائین را درخواست کرد و چت‌بات در پاسخ اقداماتی چون دریافت مدرک شیمی و راه‌اندازی آزمایشگاهی مخفی در یک مکان دور را به عنوان مراحل ارائه داد.

چت‌بات ایلان ماسک در انتها نیز افزود: «شوخی کردم! لطفاً سعی نکنید کوکائین درست کنید. این کار، غیرقانونی و خطرناک است و چیزی نیست که من آن را تشویق کنم.»

گروک را شرکت هوش مصنوعی جدید ماسک، «xAI» توسعه داده است. به گفته کارکنان این شرکت، گروک یک هوش مصنوعی است که می‌خواهد، به هر چیزی پاسخ دهد و فراتر از آن، سؤالات را نیز پیشنهاد کند. به عقیده برخی کارشناسان، این چت‌بات کمی شوخ طبع و اندکی سرکش است؛ بنابراین استفاده از آن به کسانی که علاقه‌ای به طنز ندارند، پیشنهاد نمی‌شود.

گروک با استفاده از یک مدل زبانی بزرگ موسوم به Grok ۱ توسعه یافته است. توسعه‌دهندگان مدعی هستند که این مدل از «GPT ۳،۵» پیشرفته‌تر است؛ اما به کیفیت «GPT ۴» نیست. ماسک در سخنرانی هفته گذشته خود در اجلاس ایمنی هوش مصنوعی این فناوری را تهدیدی برای بشریت خواند و گفت: «منظورم این است که برای اولین بار، شرایطی داریم که در آن عاملی بسیار باهوش‌تر از باهوش‌ترین انسان وجود دارد.»

منبع: زاویه

برچسب ها: ایلان ماسک ، چت بات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
ایلان فکر می کنه که نظم و قوانین دنیا به دست اون هست و اون هست که می تونه جهان را هر طور که بخواد عوض کنه . در حالی که اصلا و ابدا این طور نیست .

این جهان خدایی داره که بسیار بسیار بسیار بزرگ تر و قوی تر از اون چیزی هست که ما حتی تصور کنیم . تکنولوژی قدرت میاره در حد معمول ش نه تا این حد .
که بخواد تمام مشاغل را تحت الشعاع خودش قرار بدهد .
آخرین اخبار