مایه کوبی ۳۲ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در مهاباد

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: ۳۲ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در این شهرستان بصورت رایگان مایه کوبی می‌شوند.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با اشاره به آغاز فصل مایه کوبی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل گفت: این طرح با مشارکت سه تیم دامپزشکی شامل ۲ تیم عملیاتی و یک تیم نظارتی، آغاز شده و تا ۲۵ آبان ماه جاری در مناطق روستایی این شهرستان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: نیوکاسل یک بیماری ویروسی است که در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار در جمعیت طیور صنعتی و بومی نمی‌توان درمان خاصی برای آن انجام داد از این‌رو برای پیشگیری از این بیماری باید تمام طیور واکسینه شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با اشاره به اینکه ورود تیم‌های دامپزشکی یک روز قبل از ورود به روستا از طریق شورای اسلامی اطلاع‌رسانی می‌شود، در ادمه گفت: واکسیناسیون طیور علیه نیوکاسل به صورت آشامیدنی بوده و لازم است روستاییان قبل از ورود تیم‌های دامپزشکی از رهاسازی طیور خودداری کنند تا دارو اول صبح به آن‌ها داده شود.

وی از روستاییان خواست که در طول اجرای طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند تا این طرح به صورت کامل اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.