معاون بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر ۶۰ درصدپیشرفت فیزیکی دارد

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بخش خشکی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عباس محمدصادقی روز دوشنبه در بازدید از پروژه پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر اظهار کرد: بخش خشکی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت همکاری دستگاه‌های مرتبط با پروژه، بخش خشکی پایانه در دهه فجر امسال آماده بهره برداری می‌شود.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در این راستا انتظار است شرکت آبفا برای اتصال پایانه به شبکه فاضلاب شهری و همچنین شرکت توزیع نیروی برق در اجرای دیماند، ساخت و استقرار پست برق و سویچ برد در پایانه مسافربری همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: سرامیک کاری، رنگ آمیزی و تخصیص محوطه مورد نیاز به منظور احداث فونداسیون و استقرار دو دستگاه پکیج سرمایشی و گرمایشی از سوی شرکت کشتیرانی از دیگر نیاز‌های تکمیل پایانه مسافربری دریایی در بوشهر است.

محمدصادقی افزود: مساحت سالن پایانه مسافربری شهر بوشهر یک هزار و ۵۰۰ مترمربع است که اعتبارت تعمیرات اساسی بخشی خشکی پایانه بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: بخش دریایی پایانه نیز در سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسیده که پس در اختیار گرفتن سالن مربوط به یکی از شرکت‌های کشتیرانی، بهسازی آن انجام شده تا مسافران مسیر بوشهر - خارگ از تأسیسات احداثی استفاده بهینه داشته باشند.

محمدصادقی ادامه داد: پروژه تعمیرات اساسی این ابتدا زمان افتتاح آن ۱۲ خرداد سال آینده افتتاح تعیین شده بود، اما با توجه توجه به اهمیت پروژه در تسهیل حمل و نقل مسافری و همچنین رونق گردشگری مقرر شد اجرا آن در مدت زمان کمتری انجام شود.

وی افزود: با توجه به حجم پروژه می‌توان این پروژه را در حد یک پروژه تازه تأسیس نام گذاشت چراکه در روند تعمیرات اساسی تمام بخش‌های مطابق با استاندارد‌های بین المللی و روز دنیا اجرایی شده است.

محمدصادقی با اشاره به ترسیم چشم انداز بین المللی در پروژه یاد شده اظهار کرد: امید است با روند رو به رشد تعاملات منطقه‌ای که در سایه دیپلماسی هوشمندانه دولت سیزدهم محقق شده شاهد نقش آفرینی بندر بوشهر در حوزه مسافربری و گردشگری دریایی در حوزه کشور‌های خلیج فارس باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.