استان یزد کمترین نرخ بیکاری را به نام خود ثبت کرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: استان یزد کمترین نرخ بیکاری مردان در کشور را به نام خود ثبت کرد.

مجید دهقانی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد درباره آخرین نتایج و آمار منتشره از مرکز آمار ایران «طرح نیروی کار تابستان سال ۱۴۰۲» گفت: بر اساس آخرین نتایج مرکز آمار ایران، استان یزد با نرخ بیکاری ۲ و ۹ دهم کمترین نرخ بیکاری مردان را در بین استان‌های کشور کسب کرده است. 

او با اشاره به کاهش ۹ دهم درصدی نرخ بیکاری مردان نسبت به فصل قبل افزود: در دو فصل ابتدایی سال ۱۴۰۲، استان یزد پایین‌ترین نرخ بیکاری مردان را در بین استان‌های کشور داشته است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار داشت: این کاهش نشان از رونق بازار کار در استان بر اساس سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و سرمایه گذاری‌های انجام شده و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و فعال کردن واحد‌های تولیدی و معدنی راکد در استان طی دو سال اخیر بوده است. 

دبیر کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با ابراز خرسندی از کاهش نرخ بیکاری زنان در فصل تابستان ادامه داد: در این شاخص نیز با کاهش یک و ۹ دهم درصدی نسبت به فصل بهار به عدد ۱۸ و چهار دهم رسیده‌ایم. 

دهقانی‌زاده با بیان اینکه استان یزد جزء چهار استان دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور است، تصریح کرد: این نرخ در مقایسه با میانگین کشور یعنی هفت و ۹ دهم درصد، به میزان یک و شش دهم درصد کمتر است. 

او با تاکید بر اینکه سیاست اصلی استان در حوزه اشتغال، ایجاد اشتغال بومی است، گفت: تیم مدیریتی استان در تلاش برای ایجاد شغل‌های مناسب دانش‌آموختگان و بانوان استان بوده چرا که احساس می‌کنیم هنوز به جایگاه مناسب در این حوزه نرسیده‌ایم. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به اینکه نرخ‌های بیکاری به صورت فصلی، پایدار نیستند و ممکن است در فصول مختلف دچار تغییرات شوند، افزود: اجرای سند آمایش استان و برنامه تحولی یزدِنوین می‌تواند منجر به تغییر ریل اقتصادی و تعادل در بازار کار استان شود.

برچسب ها: نرخ بیکاری ، مردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار