۳۳ موتورسوار طی هفت ماه در تصادف‌های درون شهری قم فوت کردند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۳۳ موتورسوار در تصادف‌های درون شهری قم جان خود را از دست دادند.

سرهنگ غلامرضا صدفی گفت: فوت موتورسوار‌ها در این بازه زمانی در تصادف‌های درون شهری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته‌است.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم  با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۲۰ عابر پیاده نیز در تصادف‌های درون شهری قم جان باختند افزود: این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته‌است.

سرهنگ صدفی علت بیشتر تصادف‌ها مربوط به موتورسیکلت‌ها را سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز و حرکت در مسیر خلاف جهت و علت بیشتر تصادف‌های مربوط به عابران پیاده را سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان و استفاده نکردن عابران از پل‌های هوایی و عدم عبور از محل‌های خط کشی مخصوص آنان عنوان کرد.

صدفی گفت: مجموع تصادف‌های درون شهری قم از ابتدای امسال تا پایان مهرماه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش و برخورد پلیس با تخلفات نیز ۲۰ درصد افزایش یافته‌است.

به گفته سرهنگ صدفی، تصادف‌های جرحی ۱۲ درصد کاهش، تصادف‌های خسارتی ۲۰ درصد افزایش و تصادف‌های منجربه فوت نیز ۱۸ درصد افزایش داشته‌است.

جمعیت شهری استان قم یک‌میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
فاجعه اس
آخرین اخبار