اتفاق مشکوک در مستر المپیا؛ چرا گرگ ایرانی قهرمان نشد؟

عده‌‎ای می‌گویند در شرایط فعلی هانی رامبد برای بهتر شدن بازار مکمل‌هایش در آمریکا نیاز به یک قهرمان تازه داشت، بنابراین روی درک لانسفورد شرط بست، نه هادی چوپان.

رسانه‌های آمریکایی و اروپایی در آستانه مسترالمپیا ۲۰۲۳ به طرز شگفت‌آوری یک‌صدا پیش‌بینی می‌کردند درک لانسفورد آمریکایی، فاتح این مسابقات باشد و هادی چوپان به نایب قهرمانی برسد. انگار سناریو چیده شده بود.

به محض ورود بهترین بدنسازان دنیا روی استیج مسترالمپیا، سالن یک صدا لانسفورد، رقیب و رفیق هادی چوپان را تشویق کردند تا مشخص شود همه چیز برای قهرمانی او مهیاست، نه گرگ ایرانی. هانی رامبد، مربی مشترک هادی و درک هم انگار ترجیح می‌داد در این فضا لانسفورد قهرمان شود، نه ستاره ایرانی، چون چوپان بعد از اتمام مسابقات، به کنایه نوشت: «با سلام، من شرمنده و سرشکسته مردم و ملت میهنم هستم. با تمام دنیا جنگیدم. قدرتم به همه چیز رسید جز آن خنجرى که نفهمیدم از کجا به پهلوهایم فرو رفت. حلالم کنید اگر لیاقت آن چیزى که لیاقت شما بود را نتوانستم به ارمغان بیاورم. شرمنده تمام مردم و نام کشورم ایران هستم.» 

کلمه به کلمه نوشته تلخ هادی چوپان گواه از این دارد که فردی نزدیک به او پشت ماجرا بوده و تلویحا به تمام مردم ایران و دنیا فهماند که در این جنگ نابرابر، هانی رامبد، سرمربی ایرانی‌الاصل او پشت درک لانسفورد ایستاده تا خودش. بدون شک وحید اکبرزاده، سرمربی سابق تیم‌ملی پرورش اندام و از دوستان نزدیک هادی چوپان است که می‌تواند همه اسرار را به بهترین شکل ممکن برملا کند.

او ساعتی بعد از پایان مسابقات نوشت: «هادی جان، دلاور، خسته نباشی. همه اینجا بودیم و دیدیم چه بازی کثیفی رو برای تو راه انداختند. به گفته همه کارشناسان و افراد سرشناس در سالن شما بدون شک اول بودی و همه مردم ایران و دنیا دیدند، اما بدی کار این است که آدم از خودی بخورد و سر او معامله شود. به قول خودت گذر زمان نشان خواهد داد که چه کسی بازنده است. هادی عزیز همیشه اسطوره مردم ایران خواهی بود و‌خواهی ماند.» بنابراین کاملا مشخص شد منظور هادی چه بوده و چرا آن استوری را منتشر کرده است. 

قهر هادی
هادی چوپان تا پیش از شروع مسابقه می‌دانست لانسفورد، رقیب اصلی‌اش روی استیج حریف او نخواهد شد. در عضلات جلو، او برتری قاطعی نسبت به رقیب آمریکایی‌اش داشت. همه مفسران معتقد بودند لانسفورد در این بخش به چوپان باخته، ولی عضلات پشت درک، نسبت به هادی شرایط بهتری داشت. با این وجود حداقل ایرانی‌ها تصور می‌کردند چوپان به مراتب نمره بالاتری از داوران بگیرد و برای دومین سال متوالی ساندو را مال خود کند. این پیش‌بینی، اما به‌هم خورد تا خود هادی نیز در لحظه ناراحتی‌اش را بروز دهد. در پایان مسابقه و بعد از اهدای مدال‌ها، وقتی به رسم همیشگی ورزشکاران روی استیج ایستادند تا عکس یادگاری بگیرند، چوپان فقط یک فیگور گرفت و سریعا مدالش را درآورد و به پشت صحنه بازگشت. مجری مراسم خطاب به هادی گفت می‌تواند روی استیج بماند و عکس‌های بیشتری بگیرد، ولی هادی بی‌توجه از پله‌های پشتی پایین رفت تا هر چه زودتر سالن را ترک کند.

معامله بر سر هادی؟!
بعضی‌ها می‌گویند معامله‌ای صورت گرفته و حدس‎شان به موضوع قرارداد‌های همکاری بازمی‌گردد. هانی رامبد در چند سال گذشته با کمک به هادی چوپان باعث شد او ویزای سفر به آمریکا را بگیرد و در مسابقات مسترالمپیا شرکت کند. همین امسال بهروز تابانی که مجوز حضور در رقابت‌ها را گرفته بود به دلیل ممانعت دولت آمریکا از حضور در استیج فلوریدا بازماند؛ بنابراین اولین و مهمترین تاثیر همکاری با هانی رامبد، ورودش به آمریکا بود. رامبد در چند سال گذشته توانست کیفیت بدنی چوپان را بالا ببرد. ضمن این‌که از او در معرفی مکمل‎‌های بدنسازی‌اش استفاده کرد و به نوعی توانست با نام هادی در ایران و همین‌طور خاورمیانه مشتریان لازم را جذب کند.

عده‌‎ای می‌گویند در شرایط فعلی هانی برای بهتر شدن بازار مکمل‌هایش در آمریکا نیاز به یک قهرمان تازه داشت، بنابراین روی این بدنساز شرط بست، نه هادی چوپان. این‌ها تمام فرضیاتی است که مطرح می‌شود، ولی بدون شک واقعیت را باید از زبان خود هادی چوپان شنید. انگار رابطه او و هانی رامبد شکرآب شده. چوپان در استوری خود نوشت: «بدرود» شاید هم او دیگر نمی‌خواهد وارد مسترالمپیا شود و روی استیج فیگور بگیرد. چوپان ۳۶ ساله است و بدون شک هنوز جا برای حضور در مسابقات دارد. همه این‌ها احتمالاتی است که باید هادی درباره آن پاسخ دهد.

حمله به لانسفورد
در این‌که هادی چوپان نسبت به درک لانسفورد برتری داشت و می‌توانست برای دومین سال متوالی قهرمان شود، هیچ شک و تردیدی نیست، اما بدون شک رفتار قهرگونه او روی استیج و همین‌طور حمله ایرانیان به صفحه اینستاگرامی رقیب آمریکایی، زیبا نیست. طرفداران چوپان در حالی که تا پیش از این به خاطر رفاقت و دوستی هادی و درک مدام از این بدنساز تعریف می‌کردند، از بامداد دیروز و بعد از قهرمانی لانسفورد، به صفحه رسمی او حمله کرده و به انتقاد پرداختند. همچنین عده‌ای در کامنت‌ها انگشت اتهام را به سوی هانی رامبد گرفتند و عده‌ای هم تشکیلات مسترالمپیا را زیر سوال بردند. 

نایب قهرمانی
هادی چوپان با نایب قهرمانی در رقابت‌های مسترالمپیا ۲۵۰ هزار دلار برنده شد. نحوه توزیع جوایز در این مسابقات به این صورت است درک لانسفورد با کسب عنوان قهرمانی برنده جایزه ۴۰۰ هزار دلاری شد. هادی چوپان به عنوان نایب قهرمان ۲۵۰ هزار دلار جایزه گرفت. نفر سوم این رقابت‌های یعنی «سامسون داودا» ۱۰۰هزار دلار جایزه دریافت کرد و به نفرات چهارم و پنجم هم هر کدام ۴۰ و ۳۵ هزار دلار جایزه رسید. فعالیت در رشته پرورش اندام به صورت حرفه‌ای با برنامه‌های تمرینی سنگین و تغذیه مناسبی همراه است که احتیاج به حمایت مالی قابل توجهی دارد. بیشتر ورزشکار‌ها در این عرصه اسپانسر‌هایی دارند که این هزینه‌ها را تامین می‌کنند و یا این‌که از درآمد چنین مسابقاتی برای ادامه مسیر قهرمانی استفاده می‌کنند.

منبع: روزنامه جام جم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۲۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
سلام
آقا هادی مقصر خودش بود که قبل از مسابقات مصاحبه کرد در آمریکا و حمله ور شد ب حریف هاش . آقا هادی یه کم ب خودش مغرور شده بود و فیتیله پیچش کردن وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
چه مقصری ؟؟؟؟؟؟ اینجور مسابقه ها قبل مسابقه مصاحبه دارن و رجز خونی میکنن و یه چیز کاملا عادی و طبیعی هست
Netherlands
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
بیاییم عقلی و منطقی نگاه کنیم، مسابقه نزدیک بود، هادی عضلات شکم وسینه حریف نداره،ولی عضلات کمروبشت حرفی نداره مقابل لانسفورد، ولی لانسفورد امسال بیشرفت داشت هم ازعضلات بشت وجلو، بااینکه ازعضلات شکم وسینه نمیرسه به هادی ولی حقش بودقهرمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۱۶ آبان ۱۴۰۲
نتیجه سیاست برخلاف آب شنا کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
دمت گرم هادی جان،
خدا پشت وپناهت، همیشه دعاگو شما هستیم
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
خدا وکیلی آقای چوپان خیلی مغرور هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۶ آبان ۱۴۰۲
بایدم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
درود بر شما پهلوان ،زنده باد ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
حالا چرا گرگ ، پلنگ ایرانی یا شیر ایرانی چه اشکالی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
آمریکای جنایتکار جز کشتن بیگناهان و کودکان و دروغ و بدعهدی و خیانت و دورویی مگه کار دیگه ای هم بلده؟
Iran (Islamic Republic of)
نام اشنا
۱۶:۰۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
"گرگ ایرانی" از کشوری است که صبح تا شب مردمش مرگ آمریکا را از خدا طلب میکنند حالا شما انتظار دارید این امریکائی ها که برای نابودی کشور ایران از هیچ تحریم ناجوانمردانه ائی فروگذار نکرده اند بیایند و اجازه دهند قهرمان ایران برنده مسابقه انهم در امریکا مقابل چشمان مردم امریکا شود و 400 هزار دلار بی زبان را بردارد و با خودش ببرد ایران!؟ معلوم میشود بعضی ها خوب این یانکی های رذل و پست و فرومایه را خوب نشناختند. کافی است مدال طلائی را که از عباس جدیدی در المپیک 1996 آتلانتا در فینال مسابقه کشتی آزاد بین عباس جدیدی و حریف گردن کلفت آمریکائی کورت انگل با ناداوری از عباس جدیدی دزدیدند و به نفر آمریکائی دادند را به خاطر بیاورید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
من کارشناس نیستم عکس فیگور هر دوتاشون رو دیدم و بنظرم عضلات لانسفورد بهتر بود برد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
من کارشناس نیستم عکس فیگور هر دوتاشون رو دیدم و بنظرم عضلات لانسفورد بهتر بود برد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
کلا رامبد جماعت اینجوری هستن .
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۳:۲۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
از عضله های پشت ، هادی حرفی برای گفتن نداشت .
به نظرم رقابت با لانسفورد خیلی خیلی نزدیک بود .
و دور از ذهن هم نبود .
باید بپذیریم که رقابت خیلی نزدیک بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
من عکس فیگور دوتاشون رو دیدم بنظر منم لانسفورد بدن بهتری داشت
زیر بغل و عضلات کناری و پشت کاملا سر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
من تو این قضیه موندم چرا وقتی میبازیم میندازیم تقصیر داوران یا مربی وقتی میبریم میگم خودمون بردیم همین داورا سال قبل هادی را قهرمان کردن پس بگم اون بهتر از ما بود قهرمان شد مبارکش باد
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۹:۴۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
ای کاشک این آقای قهرمان سابق از لباس با آرم دیگری استفاده میکرد یا حداقل نویسنده خبر از عکس دیگری استفاده میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
چرا عکس پرچم آمریکا روی لباس هادی است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
ممنونم که عکس را تغییر دادید /زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
هادی تیشرتت را قبل از پوشیدن دیدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
شما همیشه برای ملت قهرمان خواهی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
بالاخره نباید از این حقیقت گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
بالاخره نباید از این حقیقت گذشت که اگر هانی رامبد نبود اصلا هادی نمی تونست ویزا بگیره که بخاد بره امریکا! پس زود قضاوت نکنیم.
آخرین اخبار