درخواست چین و امارات برگزاری نشست غیرعلنی شورای امنیت

چین و امارات متحده عربی خواستار برگزاری نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد در امروز دوشنبه درباره فلسطین و اسرائیل شدند.

به گزارش خبرگزاری تاس، یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که چین و امارات متحده عربی خواستار برگزاری نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل در روز دوشنبه (امروز) درباره جنگ میان (رژیم) اسرائیل و فلسطین شده‌اند.

این منبع گفت: چین و امارات برای روز دوشنبه در ساعت ۱۵:۰۰ (به وقت نیویورک) درخواست برگزاری این نشست را ارائه کرده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل در این نشست به ویژه در مورد حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی جبالیا در شمال نوار غزه و کاروانی از آمبولانس‌ها در نزدیکی بیمارستان مرکزی الشفاء بحث خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس، شورای امنیت سازمان ملل متحد طی ماه گذشته هیچ یک از چهار پیش‌نویس قطعنامه در مورد جنگ میان فلسطین و رژیم صهیونیستی را تصویب نکرد.

۱۰ عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال حاضر در حال تهیه پیش‌نویس سند خود هستند که انتظار می‌رود مفاد پیش‌نویس قطعنامه‌های قبلی را در خود جای دهد.

به گزارش ایرنا، چین که به تازگی ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده گرفته است و انتظار می‌رود اقدامات بیشتر و موثرتری برای جلوگیری از جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه انجام دهد، پیش از این نیز در روز‌های گذشته بار‌ها جنایات (رژیم) اسرائیل را محکوم کرده و خواستار توقف جنگ و نجات جان غیرنظامیان شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه امارات و عربستان ومصر ترکیه وکشورهای حامی قاتلین کودکان فلسطینی
آخرین اخبار