مجوز فعالیت مؤسسات قرآنی در کردستان ظرف ۲۴ ساعت صادر می‌شود

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‎‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت بر اساس فرآیند جدید تعریف شده در سامانه حمد، حداکثر ظرف ۲۴ ساعت پروانه فعالیت مؤسسات قرآنی صادر خواهد شد.

کامل گلباغی  در خصوص صدور مجوز برای فعالیت مؤسسات قرآنی  اظهار کرد: صدور مجوز و پروانه فعالیت برای مؤسسات قرآنی جدیدالتأسیس در کردستان مانند روال سابق از طریق سامانه maraakez.ir انجام خواهد شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تمدید پروانه فعالیت مؤسسات قرآن و عترت کردستان خبر داد و گفت: مؤسسات قرآنی با مراجعه به سامانه حمد به ثبت درخواست و تمدید پروانه فعالیت اقدام کنند.

وی یادآور شد: بر اساس اعلام هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآن و عترت تمام مؤسسات قرآنی که پروانه فعالیت آن‌ها منقضی شده است می‌توانند هرچه زودتر نسبت به تمدید مجوز فعالیت خود اقدام کنند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: در این راستا مؤسسات قرآن و عترت با مراجعه به سامانه جامع مدیریت امور قرآنی حمد به آدرس qia.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست و تمدید پروانه فعالیت خود اقدام کنند.

گلباغی بیان کرد: بر این اساس در فرآیند جدید تعریف شده در سامانه حمد، پس از ثبت درخواست و تکمیل مدارک لازم، حداکثر ظرف ۲۴ ساعت پروانه فعالیت مؤسسه صادر خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شرط لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن صندوق اعتباری هنر و بیمه فعالان قرآنی استان ثبت‌نام در سامانه حمد است و ۴۹۱ نفر از مربیان قرآن مؤسسات قرآن و عترت استان کردستان ثبت‌نام شدند.

۳۶ مؤسسه قرآن و عترت در استان کردستان فعالیت دارند که برنامه‌های قرآنی، دینی و فرهنگی ویژه‌ای را برای کودکان، نوجوانان و جوانان کردستانی برگزار می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.