بهره‌برداران ۷۰ معدن غیرفعال در خراسان رضوی سلب صلاحیت شدند

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بهره‌برداران ۷۰ معدن غیر فعال در استان پس از اخطارهای مکرر با مصوبه شورای معادن استان به ریاست استاندار سلب صلاحیت شدند.

امیررضا رجبی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: یکی از دستور کار‌های شورای معادن استان خراسان رضوی که امروز به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، رسیدگی به موارد برخی از بهره‌برداران معادن غیرفعالی بود که بهره برداران آن‌ها نتوانسته بودند، به میزان پروانه بهره‌برداری خود استخراج مواد معدنی داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه معادن جزو «انفال» و بهره برداران موظف به پرداخت حقوق دولتی هستند، افزود: بهره برداران این معادن به دلیل عدم انجام تعهدات خود وفق قوانین معادن، حقوق دولتی را پرداخته نکرده یا به اندازه پروانه بهره برداریشان استخراج مواد معدنی نداشتند و معدن را غیرفعال باقی گذاشته بودند، لذا از آنان سلب صلاحیت می‌شود تا معادن به بهره برداران جدید دارای صلاحیت واگذار شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: از دیگر مصوبات نشست شورای معادن، اعمال قانون در قبال تعدادی معادن و صنایع معدنی که خسارت به محیط زیست و منابع طبیعی وارد می‌کنند که مقرر شد تا یک درصد فروش ماده معدنی آن محاسبه و بابت جبران خسارات از بهره‌برداران معادن آن گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.