پایان آبان، آخرین مهلت جذب افراد کم سواد و بی سواد در کهگیلویه و بویراحمد

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش دهندگان تا پایان آبان ماه فرصت دارند، نسبت به شناسایی و جذب جامعه هدف سوادآموزی درنقاط مختلف استان اقدام کنند.

حمزه باقری نژاد سهمیه ابلاغی امسال استان برای پوشش افراد بی سواد و کم سواد را ۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود ۳ هزار نفر از آن‌ها با تلاش شبانه روزی مجموعه معاونت سوادآموزی و آموزش دهندگان شناسایی، جذب و فرایند آموزش دهی به آن‌ها شروع شده است.

وی افزود: در نهضت سوادآموزی درکنارآموزش پایه و مقدماتی طرح‌های مکمل نظیر طرح خواندن با خانواده برای تثبیت و تحکیم سواد عاطفی بین اعضای خانواده، طرح نمازکلید بهشت به منظور صحیح خوانی نماز وترویج آن در بین اعضا و طرح توسعه سواد زنان روستایی و عشایر برای افراد بی سواد و کم سواد ارائه می‌شود.

باقری نژاد گفت: طرح آموزش مقدماتی رایانه و نیز طرح توسعه و تعمیق سواد مهارتی به سوادآموزان با هدف ایجاد اشتغالزایی و خودکفایی آنان از دیگر طرح‌های اجرا شده نهضت سوادآموزی در کنارآموزش به جامعه هدف خود است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از رشد ۱۵۲ درصدی نرخ باسواد کردن افراد بی سواد و کم سواد در سال گذشته در استان خبر داد و افزود: میزان سهمیه ابلاغی توسط سازمان نهضت سوادآموزی کشور به استان برای پوشش افراد بی سواد و کم سواد ۵ هزار و ۳۰۰ نفر بوده این در حالیست که تعداد افرادی که در سه سطح سوادآموزی، تحکیم و انتقال در استان باسواد شدند، ۸ هزار و ۴۰۰ نفر است.

وی گفت: اجرای طرح شناسایی کوچه به کوچه، محله به محله و روستا به روستا، تاسیس ۳ مرکز مشارکتی یادگیری، راه اندازی باشگاه خیرین سوادآموزی در نقاط مختلف استان، تلاش، تعامل و هم فکری حوزه نهضت سوادآموزی استان از مهمترین دلایل این رشد بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.