نمای پاییزی و برفی کوه الوند همدان

گردش یک روز پاییزی و برفی کوه الوند همدان لذت بخش است

با فرارسیدن فصل پاییز و کاهش دما پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین همدان آماده فصل زمستان شده و از همین روزها سیستم گرمایشی در منازل مردم این دیار روشن می‌شود و کوهستان الوند نیز خود را پذیرای دانه‌های برف می‌کند.

کوه الوندمشهورترین قله از قله‌های کوهستان الوند است، دلیل نامگذاری سلسله جبال الوند، به علت وجود این قلهٔ باشکوه و حماسی است.

قلهٔ الوند ۳۴۵۰ متر ارتفاع دارد و یکی از ۱۰۱ قله بسیار برجسته جهان به‌شمار می‌رود این کوه در فاصله صخرهٔ بزرگی است که بر همدان سایه افکنده‌است.

گنج نامه در جنوب غربی شهر همدان در یکی از کوهپایه‌های الوند در میان دره‌ای زیبا با مناظر بدیع کوهستانی قرار گرفته است از مقتضیعات آن آب و هوای خنک در تابستان و باغ‌ها در مسیر دره منتهی به گنجنامه است؛ که بسیار خوش منظره می‌باشد آبشار و کتیبه سنگ نوشته‌ای که متعلق به دو تن از شاهان بزرگ هخامنشی یعنی داریوش و خشایارشاه می‌باشد ازدیگر آثار دیدنی این محل می‌باشد.

گنجنامه، در یکی از دامنه‌های کوهستان الوند و به فاصله ۵ کیلومتری جنوب غربی همدان، در دره مصفای عباس آباد قرار دارد در نزدیکی گنجنامه، چشم انداز زیبایی از آبشار گنجنامه و دره‌های سر سبز عباس آباد، تاریک دره و کیوارستان دیده می‌شود.

برچسب ها: فصل پاییز ، کوه الوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.