معدوم‌سازی ۳ لاشه گوسفند در نهاوند

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند از ضبط سه لاشه گوسفندی و معدوم‌سازی فراورده‌های خام دامی دراین شهرستان خبر داد.

میثم قیاسی گفت: اداره دامپزشکی به دلیل مسئولیتش در حفظ و حراست از سرمایه دامی و تأمین سلامت و بهداشت جامعه انسانی و در تأمین غذای مردم نقش حیاتی دارد.

او گفت: تمام دامداری‌های سبک و سنگین شهرستان تحت نظارت دقیق اداره دامپزشکی قرار دارند و بازرسی‌ها به‌صورت مستمر اداره دارد.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند گفت: در اجرای طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی کشف، ضبط و معدوم‌سازی سه لاشه گوسفندی و آلایش‌ها به دلیل کشتار غیرمجاز و آلودگی توسط بازرسان دامپزشکی صورت گرفت.

قیاسی گفت: اکیپ بازرسی و نظارت بر مواد خام دامی اداره دامپزشکی نهاوند در اجرای طرح نظارت بهداشتی موفق شدند تعداد سه رأس لاشه گوسفندی همراه آلایش‌ها جمعاً به وزن ۱۰۸ کیلوگرم را کشف و ضبط کنند.
او گفت: این لاشه‌ها به دلیل کشتار غیرمجاز، تغییر رنگ و آلودگی دریکی از واحد‌های عرضه در سطح شهر نهاوند ضبط و با امحا و معدوم‌سازی از چرخه توزیع و مصرف خارج شد.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند در ادامه با اشاره به اهمیت کشتار دام در کشتارگاه به‌منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک به‌ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و سل، بر رعایت موازین بهداشتی از سوی دامداران و قصابان تأکید کرد.

قیاسی گفت: دامداران باید ضمن دقت در ورود و خروج دام به گله خود، هرگونه جابجایی را با نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی انجام دهند تا از ورود ناخواسته بیماری به گله جلوگیری شود.

او گفت: علاوه بر وظایف ذاتی، این اداره در طول سال نیز طرح‌هایی را باهدف پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور، مدیریت بیماری، آموزش و ترویج مسائل مرتبط با دامداری به‌صورت رایگان اجرا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.