مجلس تصویب کرد؛

تخصیص اعتبارات ویژه‌ برای نوسازی تجهیزات و ابزار‌های مراکز علمی شاخص کشور

مجلس، وزارت علوم را مکلف کرد تا نسبت به شناسایی مراکز علمی شاخص کشور و تخصیص اعتبارات ویژه برای نوسازی تجهیزات، دستگاه‌ها و ابزار‌های علمی این مراکز اقدام کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم، ماده الحاقی ۱۵ به کل لایحه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

در ماده الحاقی ۱۵ آمده است: به منظور ارتقای جایگاه علمی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و تبدیل شدن به مرجعیت علمی و فناوری منطقه وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی – فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هر سه مورد مکلفند مراکز علمی شاخص کشور در هر رشته پیشران علمی و دانشگاهی و هر قطب علمی و یا فناورانه پارک‌های علم و فناوری و مراکز پژوهشی را در کشور مشخص نموده و اعتبارات ویژه برای نوسازی تجهیزات، دستگاه‌ها و ابزار‌های علمی مربوطه را در طول اجرای برنامه تامین نمایند.

آیین‌نامه اجرایی مربوطه ظرف شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون به پیشنهاد وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی – فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار