در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانيد؛

رسوایی مدعیان حقوق بشر در غزه

آمریکا و کشور‌های غربی در جنایات صهیونیست‌ها در غزه مسئول هستند و استاندارد‌های دوگانه آن‌ها در این جنگ نابرابر فاش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه بعدازظهر دیروز (یکشنبه) آمار جدید شهدای فلسطینی را اعلام کرد و گفت: رژیم صهیونیستی از ۳۰ روز گذشته در حال پاکسازی نژادی و کشتار مردم فلسطین است. او با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۳ نفر به شهادت رسیده‌اند، اعلام کرد شمار شهدا به ۹۷۷۰ نفر رسیده است که از این تعداد ۴۸۰۰ نفر کودک هستند.

طبق گفته سخنگوی وزارت بهداشت غزه بیمارستان‌های غزه دیگر قادر به ارائه خدمات پزشکی نیستند و تنها تا چند ساعت دیگر بسیاری از آن‌ها امکان فعالیت خواهند داشت.

آمریکایی‌ها از یک سو می‌گویند که مسئولیت حفظ جان مردم غیر نظامی غزه برعهده اسرائیل است و از یک سو تمام قد از حمله این رژیم به غزه حمایت می‌کنند و از آن به دفاع از خود یاد می‌کنند. این سیاست یک بام و دو هوا موجب شده تا رژیم آپارتاید اسرائیل بی وقفه به حملات و کشتار مردم بی دفاع غزه بشدت ادامه دهد.

وقایع پیش روی جهانیان در غزه همه حکایت از نقض قوانین آشکار و گسترده رژیم صهیونیستی در این جنگ دارند، اما جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ادعا کرد: از نظر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، اقدامات اسرائیل در غزه نقض کننده قوانین بین المللی نیست.

جنايت رژيم صهيونيستي در غزه با حمله به مردم بی دفاع

این درحالی است که مردم جهان از این همه توحش خشمگین‌اند و خواستار پایان دادن به این جنگ خونین هستند و از دولت‌های خود می‌خواهند از لفاظی دیپلماتیک دست بردارند و به صورت یکپارچه و عملی برای آتش بس و توقف جنگ اقدام کنند.

محسن پاک‌آیین کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: در موضوع فلسطین شاهد ۲ موضوع هستیم؛ موضوع اول جنگ و موضوع دوم جنایت است. جنگ چیزی است که در میدان در حال وقوع است، مانند جنگ فلسطینی‌ها برای دفاع از سرزمین خودشان که در این مدت مشاهده کردیم فلسطینی‌ها ضربات بزرگی را به صهیونیست‌ها وارد کرده‌اند، اما در طرفی شاهد جنایت از سوی صهیونیست‌ها هستیم و اسم آن را جنگ نمی‌توان گذاشت.

این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: صهیونیست‌ها حمله به بیمارستان‌ها، مردم بی دفاع، اماکن عمومی و حتی کشتن خبرنگاران جنگی را انجام داده‌اند و تمام این‌ها مغایر با موازین بین المللی است و سکوت غربی‌ها در این مسائل قابل توجیه نیست و از سوی جهانیان این رفتار‌ها محکوم است.

 پاک‌آیین درباره معیار‌های دوگانه حقوق بشری در غرب گفت: متاسفانه اکنون ما شاهد آن هستیم که غربی‌ها به‌خصوص آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی مثل انگلیس، آلمان و فرانسه در ارتباط با مسائل حقوق بشری به دنبال معیار‌های دوگانه هستند و کاملا نسبت به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین بی‌تفاوت هستند. جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین کاملا مصداق بارز نسل‌کشی است و طبق کلیه موازین بین‌المللی و حقوق انسانی محکوم است.

جنايات صهيونيست‌ها در فلسطين

پاک آیین افزود: آموزه‌های مسیحیت و یهودیت اجازه چنین جنایاتی را نمی‌دهد. متاسفانه ما اکنون شاهد آن هستیم که غربی‌ها برای کشته شدن چند انسان در اوکراین به‌دنبال جنگ با روسیه اقداماتی را انجام می‌دهند و روس‌ها را محکوم و این کشور را تحریم می‌کنند و آن‌ها را از برخی از حقوق خودشان مثل شرکت در مسابقات ورزشی محروم می‌کنند؛ اما در ارتباط با کشته شدن بيش از ۹ هزار فلسطینی که اکثر آن‌ها کودک، زن و افراد بی‌دفاع هستند کاملا سکوت کردند و توجیه می‌کنند که اسرائیل در حال دفاع از خود است در حالی که به هیچ وجه این مسئله صحیح نیست.

این کارشناس سیاست خارجی در ارتباط با ادامه این جنگ اظهار کرد: پیش بینی می‌شود اگر جنگ گسترش پیدا کند و حملات و جنایات صهیونیست‌ها ادامه پیدا کند، ابعاد جنگ توسعه خواهد یافت و مسئول اصلی این اتفاق نیز آمریکا است و در واقع آن‌ها در طبل جنگ می‌کوبند و اگر جنگ توسعه پیدا کند در وهله اول منافع آمریکایی‌ها در خطر خواهد افتاد و قطعا بایدن و تیم سیاستگذار آمریکا باید متوجه باشند که مسئولیت تداوم این وضعیت بر عهده آن‌ها خواهد بود.

 پاک‌آیین درباره واکنش ایران در شرایط کنونی گفت: ایران بار‌ها اعلام کرده که این جنگ، جنگ فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی است و این فلسطینی‌ها هستند که صحنه جنگ را مدیریت می‌کنند. محور مقاومت نیز در صحنه حضور دارد و در مقاطعی به کمک فلسطینی‌ها آمده است.

این کارشناس سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران هم حامی اصلی مردم فلسطین است و اقدامات خود را در حوزه‌های مختلف برای تقویت مبارزه علیه رژیم صهیونیستی دنبال می‌کند.

سید یاسر ضیایی عضو هیئت علمی حقوق بین الملل دانشگاه قم نيز می‌گوید: سکوت مجامع به اصطلاح حقوق بشر در قبال جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه از جمله غصب، کودک کشی، حمله به بیمارستان و نقض آشکار قوانین بسیار خفت بار است. غرب و آمریکا در جنایات رژیم اشغالگر قدس مسئول هستند و ریاکاری و استاندارد‌های دوگانه غرب و سازمان ملل در این جنگ نابرابر صراحتا فاش شده است.

صفا تاج، تحليلگر مسائل منطقه نيز به خبرنگار ما گفت: هرچه زمان بگذرد، مواضع هم در میدان و هم در افکار عمومی جهان به ضرر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها خواهد بود. اکنون افکار عمومی علیه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها است. در حوزه میدانی نیز صهیونیست‌ها تنها توانستند مناطق غیرنظامی و مسکونی را بمباران کنند و این از لحاط نظامی به معنی شکست است.

وی در پایان گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا به‌دنبال راهکاری هستند که از این مخمصه خارج شوند و بعید نیست که دست به دامان مصری‌ها، قطری‌ها و اردنی‌ها بشوند تا با برقراری آتش‌بسی که آبروی‌شان را حفظ کند، عملا جنگ را تمام کنند؛ اما اگر به این جنگ ادامه دهند قطعا به ضرر آن‌ها خواهد بود و تبعات آن را نیز باید بپذیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
لعنت ونفرین خدا بر اسرائیل صهیونیست وآمریکا و حامیانشان
Iran (Islamic Republic of)
واقعیت بگو
۱۶:۰۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
واقعاً فاجعه انسانی است
شنیدن کجا و دیدن اون صحنه ها و حضور در آنجا کجا
فکر نکنم بتونیم تحمل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
رو حرف حیوانات وحشی مثل آمریکا نمیشه حساب کرد بیشتر این بمبها مال آمریکاست
لعنت خدا و نفرین رسولش به آمریکا و اسرائیل خون خوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
خودمون توی این فلاکت زده گیر کردیم،دل برای مردم خودتون بسوزه که بیچاره شدیم از گرانی و بدبدختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۱۶ آبان ۱۴۰۲
نمیری
از گرسنگی و تشنگی نمیری
از فلاکت نمیری

اصلا وجدان داری یا مثل غریی های بی شرف وجدان تو هم به خواب عمیق رفته

نه آب دارن نه برق دارن نه دارو دارن نه پناهگاهی دارن نه بیمارستانی دارن هیچ جای امینی ندارن
بچه ها نشون نون خشک میزدن تو آب میخوردن
تمام نانواییها و تانکرهای آب زدن
بزرگترها هم که هیچی نمیخورن اون نون خشک شاید بچه رو سیر کنه

مردم خودمون تو فلاک و بدبختی هستن ؟؟؟؟؟؟؟
تو یک نفر مردم هستی ؟؟؟؟؟؟

وقتی وجدان که میمیره اینطوری میشه که خودم چی ؟ خودم نمیرم بقیه مردن هم مردن
انسانهایی مثل تو هستن که با ناشکری و نق زدن و چرت و پرت گفتن هر بلایی رو نازل میکنن

خجالت بکش
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
حقوق بشر چیزی نمیتواند بگوید
چون آغاز کننده جنگ حماس بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
آغاز کننده اشغالگری کی بوده؟ اون‌که ۷۵ سال داره مردم و میکشه یا آواره میکنه کی بوده؟ خبر نداری آمریکا قطعنامه علیه اسرائیل و وتو میکنه نه
Iran (Islamic Republic of)
h
۱۳:۴۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
حماس و گروههای فلسطینی نیروی مقاومت هستند در مقابل اشغال 75 ساله مثل وقتی که غرب توسط صدام به ما حمله کرد ما دفاع کردیم اون موقع هم سازمان ملل اولش صدام رو متجاوز نمی شناخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
این بچه ها که الان شهید میشن کجا به دنیا آمدن همونجا خونه شونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
آغاز کننده، خود سازمان ملل است چون سالها پیش زمین های زیادی از فلسطینی ها با کمک همین سازمان ملل به اسرائیل غاصب واگذار شد.
آغاز کننده، ظلم فزاینده اسرائیل خونخوار است.
آغاز کننده، حامیان این رژیم کودک کش هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
بنظر من گروگان گیری رو رواج میدن یاد مردم میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
آیا منظور گروگان گیری 75 ساله صهیونیسم است؟ منظور گروگان گیری یک ملت و کشور است؟ منظور گروگانگیری قاره سرخ پوستان و بیش از 30 میلیون سیاه پوست و تاراج جهانیان توست نازی دوستان و هیتلر پرستان نژاد پرست است؟ واژه مردم واژه ای مظلوم و بی دفاع که امروزه حقوق بشری شعار گونه در دست جانیان جهانخوار می باشد و شما چرا واضح حرف نمی نزنی ؟ آیا جرات نداری ؟ آیا منافق نیستی؟ آیا درک درست از موضوع نداری ؟ آیا غربگدا تشریف داری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
خدایا مردم مظلوم فلسطین وغزه را پیروز گردان وشر ظالمان را به خودشان برگردان.
Iran (Islamic Republic of)
سوری
۱۱:۵۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
مردم سوریه که بیشتر از مردم غزه شهید دادن و ستم دیدن و آواره شدن جا انداختی آقای ناشناس مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
هم عربا دشمن ما بودن هستن و هم یهودیان ولی الان دیگه دوربین ها و فناوری هست اینکه حماس حمله کند 1200 نفر آدم بی گناه و زن و بچه را بکشد و بعد برود پشت مردم و بگوید اسرائیل مردم می‌کشد قبلا اخطار دادشد بود باید مردم خالی می‌کردند غزه کاری ندارد پادگان از غزه و مردم جدا کند اگر اون وقت اسرائیل زد قبول ولی الان اسرائیل این حق دارد که از مردم خودش دفاع کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
۰۹:۴۴
شما اشغالگری صهیونیست ها رو به رسمیت میشناسی ... اسرائیل مردمش متشکل از مهاجران از کشورهای اروپایی هستش که سرزمین فلسطین رو اشغال و مردمش را قتل عام و اواره کردند !!!

در ضمن نه عربها دشمن ما هستند و نه یهودیان ...دشمنان ما صهیونیست ها هستند و شما یکی از اونها هستی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
واقعا چقدر احمقی . فلسطین کشورشان هست و خانه و زندگی شان آنجاست. شما بودی اجازه میدادی کسی خانه ات رو تصاحب کنه ! کی میخوایید این مغزهای خراب و بیمارتون رو از خواب غفلت بیدار کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
مرگ بر صهیونیست و طرفدارهاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
لعنت بر شروع کنندگاه جنگ بر حامیان جنگ برکسانی که با پول زیادی و به کرسی نشوندن حرفشون جون بیگناهان رو به خطر مینندازن و لعنت خدا بر کسانی که بدون فکر حامی ناحق د دشمن حق میشن خدایا دیگه باید چطور بشه ثابت کنی هستی پس اما م زمان کی میخواد بیاد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
عرض شهر غزه ۱۵ کیلومتر
طولش ۶۵ کیلومتر
برای همچین مساحتی
و شهری که نزدیک ۲۰ سال محاصرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
باوجود ۲۰سال محاصره بودن ۳۰تا بیمارستان دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
وضع مردمشون از ما بهتره،همشون ماشین خارجی دارن،سرانه مصرف گوشتشون از ایران بیشتره(صد کیلو در سال)،امکانات بیمارستانهاشونم که دیدم دلم آب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
۳۰ تا بیمارستان برای شهری که هر روز مورد حمله قرار میگرفته و مجروح وزخمی داشتن با جمعیت ۲ میلیون نفر که مطمئنا بیماران
دیگه ای هم داشتن خیلی خیلی کمه

پر تراکمترین شهر جهانِ
Iran (Islamic Republic of)
چ.ک
۰۹:۲۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
کشتار اسرائیل تمام شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
چی؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
این جمله خبری است یا سوالی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
در نزد غربی ها مفاهیم حقوق بشر و دموکراسی صرفا برای شیره مالیدن به سر مردم کشور های مخالفشان کاربرد دارد . والا به جان و ازادی انسانها سر سوزنی ارزش قایل نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
کلا حقوق بشر ضمانت اجرایی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
ایران باید برای امنیت مردمش و شهرهایش قویترین بمب اتم و هرچه در توانش هست بسازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
وای وای خدایا مرگ ما را برسان یا حضرت حجت ابن الحسن را برسان
Hong Kong
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
چرا
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۳۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
خدایا فرج حضرت حجت را هر چه زودتر برسان واین غاصبان ادمکش رو وهمراهی کنندگانشان را نیست ونابود کن لعنت خدا بر کفار ومنافقین وهر آنچه در اسراییل غاصب وجود دارد خدایا انتقام سختت را الساعه از آنها بخاطر این خونهای به ناحق ریخته بگیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
ننگ به غیرت مردم جهان و سازمان ملل که در جلو چشمانشان این همه انسان بی گناه کشته شوند. مرده های متحرکی که در باتلاق ولجنزار زندگی روز مرگی فرو رفته اند اگر تمام مردم به جای شعار های نمادین اسلحه به دست می گرفتند الان اثری از این صهیونیست درنده خو نبود هیچ دین وآیینی نسل کشی را ترویج نکرده است سکوت جامعه جهانی نشان از بین رفتن ارزشهای انسانی است در این عصر آخرالزمان از خدا می خواهیم که ظهور حضرت مهدی را تسریع فرماید هرچند همه ما باید در محضر خدا و امامش شرمنده باشیم که نتوانستیم کاری برای انسان های مظلوم غزه انجام دهیم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۱۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
همه در قبال مسئله فلسطین و علی الخصوص غزه در پیشگاه خداوند جوابگو هستن // حتی کسانی که دین ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
برو بابا
خودمون تو ایران از همه جای دنیا مظلوم تریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
شما که میگی از همه دنیا مظلومتری // دلت میخواد جایت را با خانواده های تو غزه عوض کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
خدايا اين مردم مظلوم پناهگي غير از تو ندارند
خدايا تو مالك ارض و سما هستي
زمين خود را بر اين جنايتكاران تنگ كن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۰۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
امتحان بزرگی خدا از خیلی از سران کشورهای عربی که ادعای مسلمان بودن را داشتن گرفت // خوشا بحال ملت های غیر مسلمانی که به پشتیبانی غزه راهپیمایی کردن
Germany
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
رسوایی مدعیان حمایت از مردم فلسطین و غزه ، !!!!! انشاءالله به دعای خیر حضرت بقه الله العظم عج با طوفانی که در غزه قهرمان به پا شده است بساط دروغگویان و هراهی کنندگان با رژیم تروریستی امریکا و ترسوهای دنیا پرست مقام دوست با صهیونیست آدم کش بچه کش یکجا کنده شود . الهی آمین با رب العالمین .
Iran (Islamic Republic of)
M2
۰۸:۰۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
طرفدارهای حقوق اسرائیل امثال آمریکا و غیره با حرف زدن طرفداری نمی‌کنند و عملی انجام میدهند ولی دولت هایی که از حقوق فلسطین حرف میزنند فقط حرف و بیان است و هیچ عملی در کار نیست. در صورتی که اسرائیل تا الان باید با خاک یکسان میشد و کار به اینجا نمی‌کشید
Iran (Islamic Republic of)
خداترس
۰۷:۵۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
خاک تو سر این سران سازمان ملل آمریکایی کبک های سر به زیر برف فرو برده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
حماس واسرائیل هردوجنایتکارندوهمچنین حامیان دوطرف
United States of America
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
راه برون رفت از مشکل غضه در اکراین است روسیه باید حمله همه جانبه به اکراین داشته باشد تا غرب از یک درگیری چشم بپوشد یا از شد ت آن بکاهد.
راه دوم یمن باید سرزمینهای تصرف شده خود را با پس بگیر این یعنی کشورهای عرب پشت پرده هزینه جنگ را پرداخت نمی‌کنند بلکه خود باید هزینه جنگ بدهند غرب همزمان نمی تواند در سه جبهه بجنگد پس از فلسطین کوتاه می آید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
یکی یه کاری کنه!
آخرین اخبار