روند افزایشی آمار متوفیان ناشی از تصادف در استان

رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: در طول سه سال اخیر آمار متوفیات ناشی از تصادف در استان یزد افزایش یافته است.

زارع رئیس پلیس راهور استان یزد رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: بیشترین آمار متوفیان حوادث رانندگی مختص به راکبین موتور سیکلت و ترک نشین است.

او همچنین در ادامه افزود: ۷۶ درصد سهم تقصیر را جامعه خودرو‌های سواری تشکیل می‌دهد.

زارع عدم استفاده از کلاه ایمنی و همچنین عدم امنیت لازم یک موتور سوار در معابر را علت اصلی افزایش آمار متوفیان درون شهری استان یزد عنوان کرد و گفت: بیشترین آمار متوفیان بعد از موتور سواران، عابران پیاده و دوچرخه سواران و خودرو‌های سواری هستند.

او با اشاره به اینکه آمار متوفیات ناشی از تصادف در جاده‌های برون شهری متفاوت است، گفت: تردد موتور سیکلت سواران در معابر برون شهری کمتر است.

رئیس پلیس راهور استان یزد با تأکید بر اینکه بیش از ۳۰ درصد متوفیان در رنج سنی زیر ۱۸ سال هستند، گفت: خانواده‌ها از تردد دانش آموزان با موتور سیکلت به مدرسه جلوگیری کنند.

زارع همچنین خاطر نشان کرد: امسال با همکاری شورای اسلامی شهر یزد و شهرداری بلیط یارانه‌ای حمل و نقل در مدارس برای یک سال توزیع می‌شود.

او با اشاره به اینکه طرح توقیف موتور سیکلت سواران متخلف به طور جدی در حال اجرا است، گفت: در سطح شهرستان یزد حدود پنج پارکینگ بسیار بزرگ داریم که این پارکینگ‌ها سال گذشته با حدود ۳۰ هزار دستگاه موتور سیکلت متوقف شده پر شد و دیگر فضایی برای توقیف نداشتیم، ولی با توجه به تدابیری که در مورد ترخیص موتور سیکلت‌ها به صورت فوق العاده اندیشیده شد، فضا باز شد و مجددا طرح توقیف موتورسیکلت سواران متخلف به اجرا درآمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.