باز شدن مراکز مرزی جدید برای خروج مهاجرین افغانستانی

پاکستان گفته است اسلام آباد مراکز مرزی بیشتری را برای سرعت بخشیدن به بازگشت مهاجرین افغانستانی باز کرده است.

 سه روز پس از پایان مهلت اخراج اجباری مهاجرین افغانستانی از پاکستان و نادیده گرفتن درخواست‌های جهانی برای تجدید نظر از اخراج اجباری مهاجرین، یک مقام حکومتی پاکستان گفته است مقامات این کشور مراکز مرزی بیشتری را برای سرعت بخشیدن به بازگشت ده‌ها هزار افغانستانی‌ فاقد اسناد باز کرده است.

پاکستان درخواست‌های سازمان ملل، گروه‌های حقوق بشر و سفارت‌خانه‌های غربی مبنی بر تجدید نظر در مورد اخراج اجباری بیش از یک میلیون از ۴ میلیون افغانستانی‌ در این کشور را رد کرده و گفته است آنها در حملات و جنایات دست داشته‌اند که امنیت کشور را تضعیف کرده است.

از سوی دیگر، افغانستان این اتهامات را رد کرده و می‌گوید امنیت پاکستان یک مشکل داخلی است و از پاکستان می‌خواهد که در این مورد تجدید نظر کند.

عبدالنصیر خان، معاون کمیساریای ایالت خیبر پختونخواه پاکستان گفت تسهیلات در گذرگاه اصلی تورخم سه برابر افزایش یافته است تا تعداد فزاینده عودت‌کنندگان را تأمین کند.

گفتنی است طالبان برای رسیدگی به مهاجرین یک کمیسیون ایجاد کرده است که عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا در رأس این کمیسیون قرار دارد و ۳۱ مقام عالی‌رتبه نیز عضو آن هستند.

کمیته‌های تشیکل شده از سوی این کمیسیون با توجه به توانمندی‌های خود، خدماتی مثل تشخیص، انتقال، فراهم کردن مواد اولیه و بهداشتی و اسکان موقت را به مهاجرانی که از پاکستان و کشورهای دیگر اخراج اجباری شده‌اند، ارائه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار