تایید صلاحیت ۷۲۶ پیمانکار و ۲۸ مشاور در استان قزوین

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: تاکنون ۷۲۶ شرکت پیمانکاری و ۲۸ شرکت مشاور در استان قزوین تایید صلاحیت شده اند.

سعید وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین در دومین همایش از مشاوران و پیمانکاران برتر و پیشکسوت استان در عرصه نظام فنی و اجرایی گفت: در حال حاضر جامعه پیمانکاران و مشاوران استان مشتمل بر۷۲۶ شرکت پیمانکاری و ۲۸ شرکت مشاوره و ۱۸۱ پیمانکار حقیقی در استان بوده که بی شک، زحمات اصلی اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها و توسعه زیر ساخت‌ها بردوش جامعه مهندسین حوزه نظام فنی و اجرایی کشور می‌باشد.

وی جامعه‌ی مهندسین نظام فنی و اجرایی را از پیشگامان عرصه توسعه عمران و آبادانی کشور معرفی کرد و افزود: حال و آینده جامعه و نیاز‌های مردم کشور بدست طراحان، برنامه ریزان و بر اساس زیر ساخت درست به ویژه زیر ساخت و سازه‌های عمرانی می‌باشد که ما موظفیم با اهتمام به بهترین و اصولی‌ترین شکل مطالبات و مشکلات مردم را حل و رفاه و آرامش را برای مردم به ارمغان آوریم.

وکیلی گفت: برای احداث زیر ساخت‌ها و توسعه پیشرفت کشور و استان هر ساله درصد بالایی از بودجه تحت عنوان طرح‌های عمرانی اختصاص می‌یابد که بودجه طرح‌های عمرانی استان بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و همچنین بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز از محل مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری در طی سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ به طرح‌های عمرانی استان تزریق خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین در ادامه اظهار داشت: بعد از گذشت ۶ سال از اولین همایش این سازمان در صدد آن شد که بر اساس شرح وظایف ذاتی خود، در راستای نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی و درجهت ارزشیابی و تقویت کمی و کیفی از پیمانکاران و مشاوران و اشخاص حقوقی و دستگا‌های برتر و پیشکسوت تقدیر به عمل آورد.

این مقام مسئول نحوه‌ی تعیین و انتخاب پیمانکاران برتر را در قالب کاربرگ‌ها و شاخص‌های یازده گانه ارائه شده  به دستگاه‌های اجرایی  اعلام کرد و گفت: ما پیمانکاران و مشاوران برتر را بعد از تایید و رتبه بندی در رشته‌های ۱۲ گانه خدمات پیمانکاری به دبیرخانه، در یـک جمع بندی و در یک چارچوب شناسایی و ۳ پیمانکار و مشاور برتر را تعیین و معرفی نمودیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: با توجه به پیشینه و تاریخ و تمدن دیرینه کشورمان و همچنین برخورداری از جایگاه ممتاز و افتخار آفرینی که در عرصه‌های ساخت و آبادانی و سازندگی که داشته ایم، چند چالش و مساله پیش می‌آید که عدم تناسب و هماهنگی بین برآورد و هزینه، نامتعارف بودن زمان و اجرای طرح‌های عمرانی و عدم همخوانی هزینه‌های اجرا و اتمام طرح‌های عمرانی از مهمترین آن‌ها می‌باشد.

وکیلی عنوان کرد: امیدواریم توانسته باشیم ضمن فائق آمدن بر مشکلات و با تشویق پیمانکاران و مشاوران برتر استان، با همدلی و همکاری، تمامی عوامل دست اندرکار و با استفاده از ظرفیت‌های پیش بینی شده در نظام فنی و اجرایی کشور شاهد کاهش و تعدیل مشکلات طرح‌ها و عوامل اجرایی پروژه‌ها باشیم.

در پایان این مراسم از پیمانکاران و مشاوران برتر و پیشکسوت عرصه نظام فنی و اجرایی استان تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار