امام جمعه قزوین:

مجموعه سرزمین‌های اشغالی یک پایگاه و پادگان نظامی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مجموعه سرزمین‌های اشغالی یک پادگان و پایگاه نظامی است که توسط آمریکا و همپیمانانش اداره می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین گفت: به کار بردن واژه رژیم برای صهیونیست‌ها به معنای ملت نیست چرا که آن‌ها ملت ندارند، ملت یعنی آدم‌هایی که دارای پدر و مادر ریشه داری باشند که در یک منطقه جغرافیایی زندگی کنند و با مرور زمان و با ارتباطات، ازدواج و امثال آن اقوام مختلف را ایجاد کنند، همانگونه که در مملکت خود و سایر ممالک اسلامی و غیراسلامی مشاهده می‌کنیم مردمانی با صد‌ها سال زندگی با هم، خانواده‌های اصیل و محترم و با آبا و اجدادی مشخص را تشکیل داده اند.

وی ادامه داد: اما صهیونیست‌ها با یک مشت آبا و اجداد پراکنده، بیچاره و سرگردان که به آن‌ها خانه داده اند تا جمع بشوند و ظلم کنند، در خانه مظلومانی نشسته اند که خون آن‌ها را ریخته اند، پس این‌ها ملت نیستند.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: صهیونیست‌ها دولت هم نیستند، چون دولت از میان ملت انتخاب می‌شود، مردم با افکار و اندیشه‌های مومنانه، منسجمانه، دلسوزانه، عاقلانه و اندیشمندانه کسانی را به عنوان دست اندرکاران خود روی کار می‌آورند، می‌شود دولت و اگر ملت نبود این دولت از کجا می‌آید؟

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه این رژیم در واقع یک پادگان و پایگاه نظامی است که به دست دولتمردان آمریکا هدایت می‌شود، افزود: شهروندان این رژیم نیز که همگی مسلح هستند، نظامی به شمار می‌روند و اختیار این پادگان نیز همانند سایر پایگاه‌های نظامی آمریکا مثل عین الاسد در عراق و دیرالزور در سوریه به دست آمریکایی هاست و اگر ما شر آمریکا را زودتر از سر منطقه کم کرده بودیم الان دیگر صهیونیست‌ها وجود نداشتند.

وی با اشاره به سالگرد تسخیر لانه جاسوسی اظهار کرد: در آن زمان این مکان یک سفارتخانه و یا محل دیپلماتیک محسوب نمی‌شد تا جایی که از آن دستور قتل عام مردم تهران را در مناطقی مثل میدان ژاله و یا هر جای دیگری را صادر می‌کردند و این لانه جاسوسی نیز همانند سایر پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشور‌های مختلف بود.

به گفته امام جمعه قزوین، امیدواریم الان که پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق به شدت ناامن شده، پایگاه اصلی شان که همان سرزمین‌های اشغالی هست هم به زودی از چنگ آن‌ها بیرون بیاید که همانا مرکز شرارت، فتنه و آشوب است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز پیش از این‌ها فرمودند " مقاومت البته هزینه دارد" بله کشتن دارد بمباران دارد، اما هزینه تسلیم در برابر دشمن، خیلی بیشتر از هزینه ایستادگی و مقاومت است، معانی این سخنان را امروز ما متوجه می‌شویم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه آن چیزی که امروز در سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد، بحث چند کیلومتر مربع زمین نیست، گفت: موضوع بحث تقابل بین حق و باطل است، بحث قرار گرفتن ایمان در برابر کفر است، بحث نسل کشی انسان‌های بی رحم و ظالم نسبت به انسان‌های بی پناه و مظلوم است، این است که امروز غیرت جهانی را به جوش درآورده و باعث شده تا رفراندوم بین المللی اتفاق افتاده و صهیونیست‌ها در همه کشور‌ها سفارتشان را تعطیل کنند.

وی ادامه داد: در برخی مناطق نیز بعضی کشور‌ها جلوتر هم آمده اند و اعلام جنگ با صهیونیست‌ها کرده اند، برخی‌ها رفتار‌های دیگری دارند، اما نفرت جهانی برروی صهیونیست‌ها است و امیدواریم همه دنیا برای این رژیم طوری ناامن شود که وقتی آن‌ها را اخراج کردیم و سرزمین‌های اسلامی را به صاحبان اصلیش بازگرداندیم، هیچ کجای دنیا پذیرای این جرثمه‌های فساد و تباهی نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام اشاره کرد و افزود: در این روز‌ها شاهد تبعید امام به ترکیه و سپس به نجف بودیم که منشا قیام و تحولات جهانی شدند و خدا جایزه‌های بزرگی را از این طریق روزی امت اسلام کرد و خدا را شاکریم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: البته پس از تسخیر لانه جاسوسی، دولت بازرگان بلافاصله استعفا دادند و دیدند که با روندی که انقلاب اسلامی برای مبارزه با استکبار جهانی در پیش گرفته نمی‌تواند خود را همراه کند و غیر از این هم کاری نمی‌توانست انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: به همین مناسبت این روز به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده و هم به روز دانش آموز که همین مستکبران جهانی با واسطه‌های داخلی بسیاری از دانش آموزان ما را به شهادت رساندند، یعنی کودک کشی در کشورمان و همین شهر هم سابقه داشته است.

فرهنگ عمومی همانند یک نگهبان بابصیرت است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: این مساله بسیار مهمی برای ما است و متصدی آن نیز وزارت ارشاد است در همه استان‌ها این موضع مهم بوده تا جایی که مصوبات آن قانون حساب می‌شود

وی اضافه کرد: اگر به موضوع فرهنگ عمومی توجه نکنیم این جنگ شناختی که اسمش را می‌شنویم افکار مردم ما را تغییر می‌دهد تا جایی که کاری می‌کند که دشمن را دوست ببینیم و دوست را دشمن، به همه خوبی‌ها بی اعتنا شویم و بعد هر فرهنگی که دیگران برای ما ارسال کردند را بپذیریم و کاملا عوض شویم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه فرهنگ عمومی مانند یک نگهبان بابصیرت است که همواره اولویت‌های فرهنگی را برای مردم پاسداری می‌کند، تاکید کرد: فرهنگی عمومی یعنی فرهنگ جهاد و شهادت در برابر فرهنگ ذلت پذیری، فرهنگ حریت و آزادگی در برابر فرهنگ وابستگی و نوکری، فرهنگ شجاعت و جوانمردی در برابر فرهنگ ترس و وحشت از دشمن، فرهنگ صداقت و راستی در برابر فرهنگی نفاق و دورویی، فرهنگ عفاف و پاکدامنی در برابر فرهنگ بی بندوباری و بی غیرتی و در نهایت فرهنگ کرامت و عزت در برابر ضعف و وابستگی.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.