بازگشایی مرز‌های موقت کولبری دریچه‌ای به روی سفره مرزنشینان

به گفته فرماندار بانه بازگشایی مرز‌های موقت کولبری از جمله بازارچه هنگه ژال بانه، دریچه‌ای به روی سفره مرزنشینان است.

کمال خدری عصر امروز در دیدار و نشست صمیمانه وزیر کشور با امامان جمعه و جماعت، معتمدان و فعالان سیاسی و اقتصادی شهرستان بانه اظهار کرد: مراوده‌های مرزی از این بازارچه با اقلیم کردستان عراق، امنیت پایدار در این منطقه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از خواسته‌های مهم مرزنشینان بانه بازگشایی مرز موقت گله سوره است، اضافه کرد: بازگشایی بازارچه موقت مرزی هنگه ژال بانه باعت تثبیت قیمت بسیاری از اقلام شده و مرزنشینان نیز از عواید این مرز بهره‌مند شدند.
خدری با اشاره به همراهی و همدلی مردم شهرستان با نظام جمهوری اسلامی گفت: همراهی و همدلی مردم با نظام باعث پیشرفت در شهرستان شده به طوری که در یک‌سال گذشته یک هزار میلیارد پروژه در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه امسال جشن پایان گازرسانی به مناطق سخت گذر و کوخ‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: گازرسانی به تمام مناطق سخت گذر و کوخ انجام شده است و این گامی شایسته در راستای رفاه حال مرزنشینان و کوخ نشینان این شهرستان است.

خدری افزود: امسال ۳۰ کیلومتر راه روستای آسفالت شده، اما در حوزه راه روستایی همچنان مشکل داریم که این مهم باعث مهاجرت روستاییان به شهر می‌شود.

وی گفت: پروژه آبرسانی به شهر بانه از سد عباس آباد انجام و مشکل آب این شهر تا حدودی زیادی حل شده، اما با کاهش بارندگی‌ها با مشکل کمبود آب مواجه خواهیم شد.
فرماندار بانه ادامه داد: کار‌های مطالعاتی سد کانی گویژان انجام شده، اما تاکنون عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

برچسب ها: مرز ، کولبری ، معیشت ، بانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.