وزیر کشور:

تلاش دشمنان توقف توسعه کردستان است

وزیر کشور گفت: دشمنان می‌خواهند روند رو به رشد توسعه کردستان را متوفف کنند اما با بصیرت مردم، موفق به این کار نشدند.

احمد وحیدی وزیر کشور در نشست با معتمدان و بازاریان بانه اظهار کرد: دشمن در تلاش است بین مردم این منطقه تفرقه ایجاد کند، بنابراین باید هوشیار بود و توطئه هایشان را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه غربی ها، قومیت ها را نادیده گرفتند اما در ایران اسلامی، اصالت اقوام حفظ شده است، افزود: اقوام ایرانی از فرهنگ و اصالت خود محافظت می کنند و ارزش و احترام خاصی دارند.

وزیر کشور بر لزوم توسعه صادرات از مرز سیرانبند بانه تاکید کرد و افزود: تعامل با استان‌های منطقه اقلیم کردستان عراق بسیار خوب است و سعی داریم این همکاری بیشتر شود.

وحیدی ادامه داد: بازار اقلیم کردستان عراق مقصد بسیار خوبی برای کالاهای ایرانی است و با توجه مناسبات فرهنگی و قومی این تعاملات باید توسعه پیدا کند.

وی در خصوص بازگشایی بازارچه های مرزی در بانه هم گفت: این بازگشایی باید منجر به توسعه و انجام فعالیت اقتصادی شود.

وزیر کشور مردم بانه را دیندار و مومن توصیف کرد و ادامه داد: مردم این شهر در اغتشاشات سال گذشته نمره قبولی گرفتند و این مهم بسیار ارزشمند است.

لزوم شرکت گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال و ضرورت مصوب شدن اعتبار برای سد کانی گوژان بانه جهت تامین آب شرب منطقه، از دیگر مطالبی بود که وحیدی به آن اشاره کرد.

در ادامه این نشست تعدادی بازاریان بانه مشکلات خود را بیان کردند.

وزیر کشور صبح امروز پنجشنبه در معیت رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت وارد استان کردستان شد و سپس با حضور در شهرستان بانه کارخانه وسایل برقی در این شهرستان را افتتاح و سپس از مرز سیرانبند این شهرستان بازدید نمود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور در بدو سفر به استان ابتدا در آیین بهره‌برداری از راه آهن سنندج - همدان شرکت کرد و این پروژه به صورت رسمی با دستان آیت الله رئیسی افتتاح شد و سپس به دیدار مردم سنندج رفت و پس از آن با علما و روحانیون اهل سنت و تشیع استان دیدار کرد.

افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در بانه، دیدار با فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیر ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد.

رئیس جمهور پاییز سال گذشته نیز در برنامه‌ای یک روزه برای بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.