انجام بیش از ۹ هزار مورد بازرسی از مراکز مواد غذایی در قزوین

رییس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: ۹ هزار و ۷۳۴ مورد بازرسی از مواد غذایی و یخچال ها در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان انجام شد.

هاشم یوسفی رییس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: در شش ماهه نخست امسال ۹ هزار و ۷۳۴ مورد بازرسی از مواد غذایی و یخچال ها در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، رستوران‌ها و مراکز عرضه کننده غذا‌های آماده (فست فود) در این شهرستان انجام شد.

یوسفی افزود:در این بازرسی ها، کارشناسان بهداشتی قزوین با استفاده از دستگاه قابل حمل، سنجش انجام دادند که از این تعداد ۸ هزار و ۴۶۲ مورد یعنی ۸۷ درصد مطلوب بود.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۲۷۲ مورد یعنی ۱۳ درصد نیز نامطلوب بود که متصدیان با دریافت اخطار بحرانی و دریافت آموزش از سوی کارشناسان، نسبت به رفع آن‌ها اقدام کردند.

این مقام مسئول بیان کرد: در بازرسی ها، دمای مواد غذایی خام و آماده، مقدار نمک مصرفی در خمیر نان، روغن مصرفی برای سرخ کردنی و دمای یخچال‌های مواد غذایی اندازه گیری می‌شود.

وی تاکید کرد: در بازرسی‌ از مراکز و اماکن، از مواد غذایی مشکوک به فاسد بودن یا نگهداری نکردن مناسب مواد غذایی آماده مصرف و همچنین مواد غذایی که احتمال استفاده از رنگ شیمیایی دارند، نمونه برداری می‌شود.

به گفته یوسفی، این نمونه‌ها از لحاظ شیمیایی، شامل: آزمایش مقدار نمک مصرفی در نان، انواع رنگ‌های شیمیایی مصرفی در غذا، آب میوه و بستنی، روغن سرخ کردنی در غذا‌های آماده و همچنین از لحاظ میکروبی، انواع: ساندویچ‌های آماده، شیرینی و بستنی است که توسط کارشناسان نمونه برداری و برای بررسی به آزمایشگاه مرجع معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.