هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هشدار زرد صادر کرد

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شرایط جوی از ظهر پنجشنبه یازدهم آبان تا عصر روز جمعه برای استان هشدار سطح زرد صادر شده است.

ولی بهره‌مند رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سامانه در همه نقاط استان از جمله باشت، بویراحمد، چرام، کهگیلویه، گچساران، دنا، لنده، مارگون و بهمئی فعال می‌شود.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باران، رعد و برق، افزایش سرعت باد، بارش تگرگ و برف در ارتفاعات بیش از چهار هزار متر استان از ویژگی‌های این سامانه بارشی است.

وی بیان کرد: لغزندگی جاده ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب‌ها در مسیل ها، احتمال برخورد صاعقه، شکستن شاخه درختان فرسوده، خسارت به محصولات کشاورزی از اثرات احتمالی این سامانه است.

بهره‌مند به مردم توصیه کرد، در بازه زمانی فعالیت سامانه مذکور از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و همچنین در انجام فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کنند.

وی از کشاورزان خواست تا برنامه ریزی لازم برای پیشگیری از خسارت به محصولات کشاورزی را انجام دهند.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد همچنین به عشایر توصیه کرد از چرای دام هایشان در نزدیکی رودخانه‌ها جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: پرهیز از پارک خودرو‌ها در نزدیکی درختان، پاکسازی آبراه‌ها و کانال‌های شهری استحکام بخشی سازه‌های موقت ضرورت دارد.

هشدار زرد برای شرایط جوی، هنگامی صادر می‌شود که اثرات منفی ضعیفی از جمله اختلال در سفر‌ها در برخی نقاط ایجاد شود. در این سطح از هشدار، بیشتر افراد ممکن است بتوانند به کار‌های روزمره خود ادامه دهند، اما برخی دیگر بسته به مکان و یا نوع فعالیت آن‌ها بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند؛ بنابراین توجه به محتوی هشدار و ارزیابی اینکه آیا فعالیت افراد می‌تواند تحت تأثیر این هشدار قرار گیرد مهم است. مسئولان باید از وجود پدیده جوی آگاه بوده و تدابیر لازم را در صورت نیاز اتخاذ کنند.

وی عنوان کرد: در سامانه اخیر در تنگ رواق ۴، مارگون ۲.۹، سی سخت ۲.۴، یاسوج فرودگاه ۱.۷، کالوس ۱.۵، گنجه‌ای یک و سینه نمک کمتر از نیم میلیمتر باران ثبت شده است.

برچسب ها: هواشناسی ، رعد و برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.