فرماندار رشتخوار:

ساخت کمربندی در رشتخوار برای سلامت شهروندان ضروری است

فرماندار رشتخوار گفت: تردد روزانه هزار و ۸۰۰ تریلی حامل سنگ معدن از خواف به سمت رشتخوار از داخل شهر برای شهروندان خطرناک است و تنها راه علاج این مشکل بزرگ، ساخت یک مسیر کمربندی است.

حسین باهوش فرماندار رشتخوار گفت: این امر در واقع مسئولیت اجتماعی صاحبان معادن خواف است که بی‌توجهی آن‌ها به این امر موجب ایجاد حوادث ناگوار برای شهروندان این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: ۲ روز قبل شاهد وقوع حادثه بسیار دلخراشی در ورودی شهر رشتخوار و در محدوده میدان شهرداری این شهر بودیم که بر اثر آن ۲ دختر بچه ۶ و هشت ساله از یک خانواده با برخورد با یک تریلی جان خود را از دست دادند و قلب مردم این شهرستان را از غم و اندوه آکنده کردند.

فرماندار رشتخوار گفت: طبق نظر کارشناسان شورای ترافیک باید هر چه سریعتر ساخت قطعه هفت جاده خواف - رشتخوار - تربت‌حیدریه به طول ۱۰.۵ کیلومتر آغاز شود که کمربندی رشتخوار از محدوده پمپ بنزین تا شهرک صنعتی را شامل می‌شود.

باهوش افزود: طبق نظر کارشناسان برای اجرای هر کیلومتر این مسیر، باید دست کم ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شود.

وی ادامه داد: تاکنون در قالب نامه نگاری با معاون وزیر صمت یا ملاقات حضوری با صاحبان چند معدن بزرگ شهرستان خواف و از جمله مجتمع فولاد سنگان پیگیر انجام مسئولیت اجتماعی آن‌ها بوده‌ایم که به تازگی قول‌هایی به فرمانداری رشتخوار داده اند.

فرماندار رشتخوار گفت: البته در سال‌های قبل این معادن با صرف نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال، یک مسیر کنار گذر به طول ۴.۵ کیلومتر ساخته بودند که در حکم مُسَکِن و برطرف کردن موقتی مشکل بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.