جهاد تبیین «آرایش جنگی رسانه‌های بیگانه» را خنثی کرد

جانشین نمایندگی ولی فقیه در جمع بسیجیان در همدان گفت: در بررسی رفتار شناسی رسانه‌های بیگانه یک رفتار شبکه‌ای میان تمامی این رسانه‌ها وجود دارد که در این لایه‌ها تقسیم وظیفه شده است.

حجت الاسلام سرافراز گفت: رسانه‌های بیگانه قبل از اتفاقات سال گذشته بر موضوع زنان سرمایه‌گذاری ویژه‌ای کردند و به تولید محتوا پرداختند و آماده یک جرقه و اتفاقی بودند تا آن را برجسته سازند.

وی با بیان ویژگی‌های یک رسانه اسلامی ادامه داد: رسانه انقلابی بر مبنای تقوا سالار، ایمان‌سالار و صداقت‌سالار است که از مراحل اصلی تحقق امید در جامعه است. 

سرافراز روش حذف تاریخی را یکی از شگردهای دشمن خواند و با بازخوانی یک نمونه گفت: در دوران رضا پالانی  خیانت به مردم و کشور جدایی «دشت ناامید» در سیستان به مساحت ۳ هزار کیلومتر در سال ۱۳۱۷ صورت گرفت اما در رسانه های معاند هیچ اشاره ای به آن نمی شود و فقط در حال چهره سازی مثبت از آن خائن هستند.

حجت الاسلام سرافراز گفت: انتشار ناامیدی در بین اقشار گوناگون جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان و نخبگان از طریق رسانه‌های معاند یک راهبرد معین دشمن است. 

سرافراز از مهم‌ترین الزامات عمل رسانه‌ای در جهاد تبیین، اتخاذ رویکرد آفندی و تهاجمی نسبت به دشمن دانست و گفت: با ماندن در مقام دفاع و حرکت موج دومی نمی‌توان در این عرصه فعال ماند. در مقابل دشمن مهاجم باید تهاجمی برخورد کرد و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فکری و هنری، ضعف‌های آن را بر افکار عمومی نمایان ساخت.

او مهم‌ترین نقش رسانه‌ها در چنین آوردگاهی را اعتبارزدایی از دشمن و رسانه‌های آن برشمرد و گفت:  آشکارسازی تناقضات و نیات مدعیان، حربه آنان را در برابر این تهاجم رسانه‌ای مصون می‌سازد که برای کنش آفندی در جنگ رسانه باید فعالان جبهه انقلاب به لحاظ توانمندی‌های مادی و معنوی رشد و ارتقا یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.