سهم مردم از هزینه‌های سلامت نباید بیشتر از ۳۰ درصد باشد

دبیر اول کمیسیون بهداشت مجلس گفت: سهم مردم از هزینه‌های سلامت نباید بیشتر از ۳۰ درصد باشد، اما مردم بیشتر هزینه‌های سلامت را از جیب می‌پردازند.

 

محمدعلی محسنی بندپی دبیر اول کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در مراسم سی و چهارمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران گفت: در حال حاضر شاهد ورود پزشکان خارجی به کشور نیستیم و اعزام بیماران برای درمان به خارج از کشور هم نداریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازهای امروز حوزه سلامت با گذشته متفاوت است تصریح کرد: در حوزه سلامت مطالبات بسیاری داریم و سیاست های ابلاغی درست، دقیق و با نگاه سلامت محور است و باید به طور جدی همه بندها را اجرا کنیم. 

بندپی با اشاره به اینکه کالای سلامت ارزان‌ترین و قابل دسترس‌ترین کالا در کشور برای مردم است بیان کرد: پوشش بیمه خدمات درمانی هم موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود. سهم مردم از هزینه‌های سلامت نباید بیشتر از ۳۰ درصد باشد اما مردم بیشتر هزینه‌های سلامت را از جیب می‌پردازند البته در برخی کشورها هزینه‌های سلامت بسیار بالا است اما پرداختی مردم در این حوزه صفر است. 

او می‌گوید: در چند سال گذشته گام‌های خوبی در زمینه توانبخشی و فیزیوتراپی برداشته شده است و با توجه به پدیده سالمندی و بیماری‌های مختلف نقش فیزیوتراپی بیشتر از گذشته به همگان اثبات شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.