تخصیص ۳۷ هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی به لرستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: امسال ۳۷ هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی به این استان تخصیص یافته است.

سمانه حسن پور بیان کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون براساس مصوبات سفر ریاست جمهوری ۶۴ هزار میلیارد ریال تخصیص اعتبارات عمرانی لرستان است که از این میزان ۳۷ هزار میلیارد ریال امسال تخصیص یافته است.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای در اختیار وزارتخانه ها و در قالب ردیف های ملی شناور است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان اظهار داشت: هر ساله این اعتبارات احصا و طی مکاتبات با دستگاه های اجرایی و در شورای برنامه ریزی مطرح می شود که مکاتبات مورد نیاز از تابستان گذشته در استان انجام شده است و امروز برای دومین بار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح شد.

حسن پور ادامه داد: برای هر دستگاهی به اندازه ردیف موجود سهم بین پنج تا ۱۰ درصدی در نظر گرفته شده است ، تلاش مدیران برای جذب اعتبارات از وزارتخانه ها یکی از ملاک های ارزیابی مدیران بوده و در جلسه آینده عملکرد دستگاه های اجرایی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به قرار گرفتن در زمان لایحه بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید رایزنی لازم را مدیران داشته باشند تا بتوان در بعد وزارتخانه ای سهم مناسبی از اعتبارات پیوست شماره یک لایحه را داشته باشیم و پیگیری های لازم در سازمان برنمه بودجه کشور پیگیری می شود.

گفتنی است پنج مصوبه در خصوص زنجیره های ارزش و صدور مجوز واحدهای تولیدی متقاضی تعیین کاربری جایگاه فروشندگی محصولات نفتی، تعیین کاربری تولید بتن سیار، احداث طرح شن و ماسه و الحاق اراضی در دانشگاه لرستان برای هیات علمی و کارکنان و الحاق اراضی برای تامین نهضت ملی مسکن دورود پس از بررسی در کارگروه آموزشی پژوهشی نیز در این جلسه مورد تصویب قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.