شاعران ایران و ترکیه در نکوهش رژیم صهیونیستی یکصدا شدند/ پیوند «بیت»‌ها در حمایت از مظلومان غزه

در سومین روز از برپایی چهلمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول، شاعرانی از ایران و ترکیه در «عصر شعر غزه» درباره غزه و فلسطین شعر خواندند.

«عصر شعر غزه» همزمان با سومین روز از چهلمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول از سوی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار شد.

حسن دیده بان نماینده فرهنگی کنسولگری ایران در استانبول، نزار کارا؛ مدیرکل چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، موسی دده، غدیر تزشاه، وولکان کمال، دریا افشار، سودا گونش، نازلی شهزاده، علی آکین جابا و آیدین آلتای؛ شاعرانی از ترکیه و وحید طلعت شاعر ایرانی در این آیین ضمن خواندن اشعاری درباره غزه، احساسات قلبی خود را درباره غزه و مسائل پیرامون آن بیان کردند.

حسن دیده بان، نماینده فرهنگی کنسولگری ایران در استانبول نیز در این آیین، با مهم شمردن شعر غزه و وقایع پیرامونی آن، شعری درباره غزه خواند. 

گفتنی است، «عصر شعر غزه» در نکوهش حمله بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی به فلسطین و کشتار مسلمانان و در حمایت از مردم غزه برگزار شد. این عصر شعر با استقبال بازدیدکنندگان چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول روبه‌رو شد و حضار با رغبت و علاقه به اشعاری که توسط شاعران خوانده می‌شد، توجه می‌کردند.

 در این روز‌ها که فلسطین داغدار است، دولت ترکیه در کنار مردم کشور خود به دفاع از حق فلسطینی‌ها می‌پردازد و جمهوری اسلامی ایران نیز همانند همیشه که پشتیبان مردم مظلوم فلسطین است در این دوره از نمایشگاه کتاب استانبول پیش‌قدم شده و «عصر شعر غزه» را برگزار کرد. این امر برای مخاطبان ترک در نمایشگاه شگفت‌انگیز بود.

با این تفاسیر، جریانی که جمهوری اسلامی ایران با عنوان جریان مقاومت در منطقه آغاز کرده در این نمایشگاه نیز به نحو احسن نمایش گذاشته شد.

چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول با حضور ۹۹۸ ناشر از ششم تا چهاردهم آبان‌ماه ۱۴۰۲ پذیرای علاقه‌مندان است و بخش بین‌الملل این نمایشگاه امروز نهم آبان‌ماه ۱۴۰۲ به کار خود پایان می‌دهد.

برچسب ها: غزه ، رژیم صهیونیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار